  • Data: 2018-03-24 22:25:03
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24-03-18 o 08:43, Kris pisze:

    > Dobra- na chwilę zapomnijmy o rozporządzeniu tylko tak po ludzku
    > spojrzmy W Obi np jakby ochroniarz poprosił Ciebie o otwarcie Twojej
    > saszetki bo im betoniarkę ukradli to byś na niego jak na idiotę
    > spojrzał zapewne

    Pracownik Ochrony w ogóle nie ma takich uprawnień, ale pokazał bym mu tę
    saszetkę. Nie mam w zwyczaju nie tylko betoniarek, ale niczego kraść i
    szkoda mi czasu na przyjazd patrolu Policji, który takie uprawnienia
    posiada.

    Osobiście uważam, że ochroniarze licencjonowani powinni mieć prawo do
    kontroli osobistej w zakresie mniej więcej zbliżonym do policjantów w
    zakresie chronionych obiektów - powiedzmy z poprawką na moje poniższe
    uwagi do samych uprawnień Policji.

    Obecny stan prawny powoduje, że byle podejrzenie rodzi konieczność
    wzywania policjantów - jeśli sama osoba pomawiana o kradzież uprze się
    przy skorzystaniu do swego prawa do prywatności. Osobiście uważam to za
    mało rozsądne.

    > A czy policjanci szukający kradzionych rowerów w etui na okulary na
    > miano delikatnie mówiącnidiotów nie zasługują?

    Skoro pytasz mnie - odpowiem, że NIE - tylko zrealizowali niedorobione
    rozporządzenie. I teraz będzie - tam! tam! tam! - wyjaśnienie tej
    zagadki. Czekałem, aż ktoś zapyta wprost i spokojnie patrzyłem, jak
    kilku oszołomów się błaźni nie umiejąc przeczytać tego, co przed nimi.

    Rozporządzenie wymaga podania powodu sprawdzenia / kontroli. Policjanci
    go podali i nawet Shrek uznał go za racjonalny. Skoro szukali
    kradzionych rowerów, to sensownie jest sprawdzać rowerzystę, czy nie
    jedzie na kradzionym. Problemem jest dalsza część tego Rozporządzenia.
    Określa ono zakres czynności (ubiór, bagaż itd.) nie wiążąc go w żaden
    sposób z podanym powodem. Tam brakuje choćby takiego bezsprzecznie
    słusznego zapisu, że policjant ma prawo odstąpić od sprawdzenia /
    kontroli w takiej części, w jakiej jest to niecelowe. Litościwie nie
    wspominając, że powinno być napisane, że policjant powinien uzależnić
    zakres czynności do racjonalnego celu.

    Jak już TK zwrócił uwagę, jest to błędem. Ale w obecnym stanie rzeczy,
    gdyby nasz rowerzysta został sprawdzony tylko co do roweru (zgodnie z
    logiką, ale wbrew prawu), a stojący kilkaset metrów patrol miał
    podejrzenie, że posiada narkotyki i zatrzymał go ponownie, znalazł w tym
    etui narkotyki i ujawniono by, że kilkaset metrów wcześniej już go
    kontrolowano, to policjanci co najmniej musieli by się tłumaczyć z
    nieprawidłowego wykonania czynności. A gdyby rowerzysta ich pomówił, że
    za odstąpienie od wykonania czynności przyjęli korzyść osobistą w
    postaci uśmiechu (niewidoczne na kamerze), to nawet spokojnie dałoby się
    niespecjalnie naciągając zarzut korupcyjny z tego "wystrugać". Większe
    idiotyzmy już widziałem w tym zakresie.

    Wracając do Shreka, który obiecał mnie cytować w jakimś poważny dziele
    oraz Krisa, który mu wtórował (zakładam, ze teraz honorowo bedą to
    czynić wraz z wypisywanymi przez siebie głupotami), jeszcze raz
    uprzejmie proszę o wskazanie, gdzie w Rozporządzeniu znajduje się
    wzmianka o konieczności wskazania "prawdziwego powodu przeszukania
    etui". Gdybyście nie mogli znaleźć, to zadowoli mnie satysfakcja poprzez
    wskazanie, gdzie znajduje się nakaz podania JAKIEGOKOLWIEK powodu. Wasza
    nienawiść do służ mundurowych spowodowała, że po prostu czepiliście się
    niewłaściwej części cytatu z pytania.

    Shrek podnosił, ze policjanci nie podali "prawdziwego powodu czynności",
    a ja - cytując go - poprosiłem o podanie, gdzie jest podstawa do
    konieczności podania te takiego obowiązku. Liczyłem na to, ze sam na to
    wpadnie i poniosłem niepowodzenie dydaktyczne. Miesiąc minął, a chłop
    nadal szuka.

    Gdyby jeden z drugim zajrzał do tego stanowiska Trybunału, a nie tylko
    opierał się na jakiś artykułach w necie,których autorzy również nie
    rozumieją na jaki temat piszą, to by zrozumiał ten fragmencik bodaj
    odpowiedzi na pytanie Michała. Jemu wystarczyła jedna moja wymijająca
    odpowiedź i chłop zrozumiał.