  • Data: 2018-03-24 16:23:43
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wg tej Ustawy przedmiotów przeznaczonych do obezwładniania osób za
    > pomocą energii elektrycznej można użyć lub wykorzystać je w przypadkach:
    > - odparcia bezpośredniego, bezprawnego zamachu na życie, zdrowie lub
    > wolność uprawnionego lub innej osoby;

    Wpadł nagle do kibla i się w kajdankach zamachnął na życie lub zdrowie
    funkcjonariuszy?

    > - przeciwdziałania czynnościom zmierzającym bezpośrednio do zamachu na
    > życie, zdrowie lub wolność uprawnionego lub innej osoby;

    No to może chociaż zamierzał?

    > - przeciwdziałania bezpośredniemu zamachowi na ochraniane przez
    > uprawnionego obszary, obiekty lub urządzenia;

    Zamach na kibel przeprowadzał?

    > - przeciwdziałania zamachowi na nienaruszalność granicy państwowej
    > w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o ochronie
    > granicy państwowej;

    No do granicy miał kawałek?

    > - zapewnienia bezpieczeństwa konwoju lub doprowadzenia;

    Wcześniej go doprowadzili

    > - ujęcia osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą;

    No już go wcześniej złapali, choć nie do końca, bo się pomylili i zabili
    nie tego.

    > - zatrzymania osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą;

    To chyba to samo.

    > - pokonania czynnego oporu;

    O, to zapewne miało miejsce - jak zawsze;)

    > Przedmiotów przeznaczonych do obezwładniania
    > osób za pomocą energii elektrycznej nie używa się wobec osób, w stosunku
    > do których użyto środków takich jak kajdanki, kaftan, siatka i pas
    > obezwładniający.

    O - tu jest istotne zdanie...

    > Jak mi podasz link, to mogę przeanalizować na ile użycie tasera narusza
    > ten przepis. Ale może i ty obejrzyj i napisz, który fragment konkretnie
    > naruszyli.

    Z tego co zacytowałeś - praktycznie wszystkie.

    > Przekroczeniem uprawnień oczywiście
    > tak o ile jednoczenie były kajdanki i taser.

    Oberzyj jednak ten filmik.

    Shrek