  • Data: 2018-03-24 16:14:14
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24-03-18 o 00:39, RadoslawF pisze:

    > Mnie wiadomo.
    > Instrukcja przewiduje użycie do obezwładnienia napastnika.
    > Tylko skończona świnia i policjanci uznają leżącego, skutego
    > i podduszonego młodzieńca za napastnika.

    Z kretyńskiego założenia wyszedł kretyński wniosek. Instrukcja obsługi
    nie jest dokumentem określającym zasady używania tasera. Te określa
    USTAWA z dnia 24 maja 2013 r. o środkach przymusu bezpośredniego i broni
    palnej - przynajmniej w Polsce.

    Wg tej Ustawy przedmiotów przeznaczonych do obezwładniania osób za
    pomocą energii elektrycznej można użyć lub wykorzystać je w przypadkach:
    - odparcia bezpośredniego, bezprawnego zamachu na życie, zdrowie lub
    wolność uprawnionego lub innej osoby;
    - przeciwdziałania czynnościom zmierzającym bezpośrednio do zamachu na
    życie, zdrowie lub wolność uprawnionego lub innej osoby;
    - przeciwdziałania bezpośredniemu zamachowi na ochraniane przez
    uprawnionego obszary, obiekty lub urządzenia;
    - przeciwdziałania zamachowi na nienaruszalność granicy państwowej
    w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o ochronie
    granicy państwowej;
    - zapewnienia bezpieczeństwa konwoju lub doprowadzenia;
    - ujęcia osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą;
    - zatrzymania osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą;
    - pokonania czynnego oporu;

    Przedmiotów przeznaczonych do obezwładniania osób za pomocą energii
    elektrycznej używa się w celu krótkotrwałego obezwładnienia osoby lub
    wykorzystuje się w celu krótkotrwałego obezwładnienia zwierzęcia, jeżeli
    użycie innych środków przymusu bezpośredniego jest niemożliwe albo może
    okazać się nieskuteczne. Przedmiotów przeznaczonych do obezwładniania
    osób za pomocą energii elektrycznej nie używa się wobec osób, w stosunku
    do których użyto środków takich jak kajdanki, kaftan, siatka i pas
    obezwładniający. Używając przedmiotów przeznaczonych do obezwładniania
    osób za pomocą energii elektrycznej, nie celuje się w głowę.

    Nie wykluczam, że do tego jest jakieś wewnętrzne zarządzenie, bo nie
    używam, nie noszę i nie śledzę zbędnej mi wiedzy - choć zamysłem nowej
    Ustawy była delegalizacja samowoli w tym zakresie. Na serwerze sejmowym
    wśród przepisów wykonawczych na obecną chwilę nie ma nic, co by do
    tasera się odnosiło. Nie znalazłem nic w zarządzeniach KGP dostępnych w
    Internecie, ale nie wykluczam, że zaszyto to w jakimś tam innym akcie
    prawnym.

    Jak mi podasz link, to mogę przeanalizować na ile użycie tasera narusza
    ten przepis. Ale może i ty obejrzyj i napisz, który fragment konkretnie
    naruszyli. Bo tylko w owym czasie nasza polemika będzie miała
    jakikolwiek sens. Z fragmentów prasowych wynika, że połączono kajdanki i
    taser, co oczywiście jest naruszeniem ustawy, ale - w mojej ocenie - amo
    w sobie raczej zabójstwem nie jest. Przekroczeniem uprawnień oczywiście
    tak o ile jednoczenie były kajdanki i taser.