    Subject: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Wed, 21 Mar 2018 23:58:23 +0100

    W dniu 21-03-18 o 23:48, RadoslawF pisze:

    > Nie bądź taki pewny.
    > Jak w czasie sprawy oskarżyciel podważy opinię biegłego
    > napisaną bez wiedzy że zmarły był bity, podduszany i traktowany
    > elektrowstrząsami to opinia może się bardzo radykalnie zmienić.

    Nie zmieni się. Zprzyczyn proceduralnych. Jak zostaną oskarżeni o
    przekroczenie uprawnień, to sąd im wyroku za spowodowanie śmierci nie
    dołoży. Co najwyżej może cofnąć spraw,ę do ponownego rozpatrzenia.

    Zresztą ja się absolutnie nie wypowiadam na temat przyczyn zgonu tego
    człowieka. Jedynie odnoszę się do procedury w oparciu o publikowane
    materiały procesowe. Na chwilę obecną wiedza jest taka, że biegli
    stwierdzili inną przyczynę zgonu i tego się trzymam. Jeśli ktoś ustali,
    że jednak taser ją spowodował, to wcale się nie zdziwię. Nadal uważam,
    że dla zarzutu przekroczenia uprawnień nie ma to znaczenia.

    > Bo ta co obowiązuje do teraz jest wyraźnie nie kompletna.

    Czytałeś ją? Bo ja nie. Czytałem komunikat prasowy i jego się trzymam.

    > A ta akurat dosyć dokładnie wyjaśniają tacy którzy mieli wątpliwą
    > przyjemność być wielokrotnie przesłuchiwani przez podobnych bandytów.
    > Kilka godzin bicia i znęcania się żeby przyznali się do tego co
    > chcą przesłuchujący.

    Chcę wierzyć, że to konfabulacje. Sensu procesowego w tym żadnego nie
    widzę. Podejrzany może się przyznać, albo odmówić składania wyjaśnień.
    Jego wyjaśnienia mogą mieć znaczenie na jego korzyść - czasem po prostu
    sensownie uzasadnia przyczyny swojego zachowania. Obciążające
    wyjaśnienia nie mają znaczenia, bo facet je może dowolnie zmieniać. Choć
    jak czyta, ze skazali faceta za zabójstwo i się okazuje, ze nikt akt nie
    czytał, to juz nawet ja zaczynam mieć wątpliwości.