  • 31. Data: 2007-10-25 10:48:07
    Temat: Re: [Programowanie C#] Podobienstwo programu a legalnosc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Oct 2007, Wiktor S. wrote:

    > No to chyba jasne.

    Ale trudne w przypadku, jeśli występuje lamer który ma program
    i nie wie co z nim zrobić. Hint: nie może go osobie trzeciej
    np. uzyczyć.
    Bardzo łatwo wtopić na nieprawidłowym sformułowaniu tego co
    się usiłowało zrobić :)
    "Dał go koledze żeby zbadał jak działa" - i leży :)
    Bo oczywiście można ów program udostępnić innej osobie, ale
    tylko aby DLA NAS go wykorzystywała. Pracodawca może pracownikowi
    dać program aby *dla niego* na nim pracował, w innych przypadkach
    jest potrzebna jawna zgoda w otrzymanej licencji (a tej zazwyczaj
    nie ma).

    > Gdyby ujawnił, to niepotrzebne byłyby badania, prawda?

    Nieprawda :O
    Znam co najmniej jeden przypadek, kiedy miałem przyjemność utemperować
    pretensje pracownika producenta oprogramowania (który odesłał do
    dokumentacji) wskazaniem, że program NIE zachowuje się tak jak
    ujawnił to producent :P

    Swoją drogą, w ten deseń istnienie owego wymogu zostało mocno
    podważone: "weryfikowałem poprawność ujawnionych mi przez
    producenta informacji".

    > To nie problem.

    Zgoda. Chyba że jak w p. 1 mamy lamera, który nie umie wskazać
    "programu".

    > Wniosek: pierwszy punkt jest oczywisty, a dwa pozostałe "puste" - trywialne
    > do spełnienia.

    W zupełności się zgadzam, i nijak nie podzielam stanowiska Piotra
    który "odwrotną inżynierię" usiłuje widzieć jako element który
    wykracza poza "zrozumienie zasad działania".
    Jako elektronika interesuje mnie poziom działania rejestrów i tyle :D

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2007-10-25 16:11:32
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2007 15:56:29 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Może być kwalifikowane jako inzynieria odwrotna. W końcu uruchomienie
    > w debuggerze nie jest zwykłym korzystaniem z programu.
    MOŻE być także kwalifikowane jako gwałt na nieletniej staruszce,
    albo złamanie ciszy wyborczej, może...

    --
    pozdro
    poreba