  • 1. Data: 2003-10-15 08:41:42
    Temat: Problem z gwarancją.
    Od: "Adam Ba(r)tman" <b...@d...agh.edu.pl>

    Witam, piszę gdyż mam pewien problem, niedawno oddałem komputer do
    naprawy, podpisałem wówczas kartkę w której zawarty był maksymalny okres
    naprawczy wynoszący 28 dni ( podpisując to chyba popełniłem gafę, no ale
    nie w tym rzecz), niedługo mija dokładnie 28 dni roboczych i płyta jak
    była tak jest nienaprawiona ( uszkodzenie dotyczy płyty głównej), teraz
    nie wiem czego mogę zażądać po uływie tego terminu, zwrotu pieniędzy ?,
    bo nowa łyta chyba odpada gdyż jej już nie produkują.
    Znalazłem w kodeksie cywilnym arykuł:
    "Art. 580 § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z
    gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji
    rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym"

    tylko nie wiem czego mogę żądać.

    Adam Ba(r)tman | b...@d...agh.edu.pl

  • 2. Data: 2003-10-15 10:51:48
    Temat: Re: Problem z gwarancją.
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Adam Ba(r)tman <b...@d...agh.edu.pl> napisał(a):

    z barancji możesz żądać jedyni tego, co było zapisane w karcie gwarancyjnej.
    Jezli nie było tam odstąpienia od umowy, to raczej nie wchodzi to w grę.
    Gwaratnt ma przywrócic użyteczność rzeczy, to znaczy, że , o ile reklamacja
    jest zasadna powinien zapewnić takie same paramerty sprzętu. Nie musi to być
    ten sam sprzęt (jeżli nie można już znaleźć na rynku takiego samego sprzętu).

    pzdr

    marek radwański

  • 3. Data: 2003-10-15 11:14:55
    Temat: Re: Re: Problem z gwarancją.
    Od: "Adam Ba(r)tman" <b...@d...agh.edu.pl>

    On Wed, 15 Oct 2003, [ISO-8859-2] Marek Radwański wrote:

> [...]
    > ten sam sprzęt (jeżli nie można już znaleźć na rynku takiego samego sprzętu).

    Rozumię, ale chodzi mi jeszcze o kwestię czasową, czy w chwili
    upłynięcia tych 28 dni moge zażądać _zastępczego_ sprzętu ? Czy gwarant ma
    na to jeszcze jakiś przewidziany dla niego czas, a jeśli go nie ma, to co
    mu grozi w razie niewydania mi ww sprzętu ?

    Adam Ba(r)tman | b...@d...agh.edu.pl

  • 4. Data: 2003-10-15 11:39:42
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    Adam Ba(r)tman <b...@d...agh.edu.pl> napisał(a):

    jeżeli w gwarancji nie ma mowy o sprzęcie zastępczym, to nie ma takiej
    mozliwości. Przekroczenie czasu naprawy daje Ci jedynie roszczenie o
    naprawienie ewentualnej szkody majątkowej jaka wynikła z braku sprawnego
    sprzętu,

    pzdr

    marek radwański

  • 5. Data: 2003-10-15 12:28:12
    Temat: Re: Re: Re: Problem z gwarancją.
    Od: "Adam Ba(r)tman" <b...@d...agh.edu.pl>

> [...]

    > mozliwości. Przekroczenie czasu naprawy daje Ci jedynie roszczenie o
    > naprawienie ewentualnej szkody majątkowej jaka wynikła z braku sprawnego

    W gwarancji jest mowa o zwrocie pieniędzy bądz też wymianie na
    nowy sprzęt jeli gwarant nie upora się z naprawą, tylko teraz co oznacza
    nie upora się, czy to że w ciągu tych 28 dni nie zdoła naprawić, czy że
    wogóle nie zdoła, a jeśli to drugie to jaki maxymalny czas mogę oczekiwać
    na mój sprzęt ?

    Adam Ba(r)tman | b...@d...agh.edu.pl

  • 6. Data: 2003-10-15 12:40:26
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

  • 7. Data: 2003-10-15 12:42:30
    Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com>

    Marek Radwański wrote:

> [...]
    > naprawi=E6, = czy =BFe
    > wog=F3le nie zdo=B3a, a je=B6li to drugie to jaki maxymalny czas mog=EA

    no właśnie; jakie rozwiązanie tego skomlikowanego równania??? ;-)

    który tak kodowanie rozwalił, co? przyznać się mi tu zaraz :->

    --
    pozdrawiam;
    Michał Kwiatkowski

  • 8. Data: 2003-10-15 13:26:37
    Od: "Adam Ba(r)tman" <b...@d...agh.edu.pl>

    On Wed, 15 Oct 2003, Michal Kwiatkowski wrote:

    > Marek Radwański wrote:
    [ciach]
    > no właśnie; jakie rozwiązanie tego skomlikowanego równania??? ;-)
    >
    > który tak kodowanie rozwalił, co? przyznać się mi tu zaraz :->

    Heh, moje było dobre, ale co z tego jak odpowiedzi już nie
    odczytałem :P

    Adam Ba(r)tman | b...@d...agh.edu.pl | gg 2215071

  • 9. Data: 2003-10-15 23:37:55
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@p...ds14.agh.edu
    .pl>, Adam Ba(r)tman wrote:
    > Heh, moje by?o dobre, ale co z tego jak odpowiedzi ju? nie
    > odczyta?em :P

    Heh, Twoje dobre, akurat :) Masz tam: charset=ISO_8859-2 a powinien być
    ISO-8859-2. Niby mała rzecz.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2003-10-16 06:48:56
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    Na kodowaniach nie znam się , niestety :-((,

    Co do meritum sprawy, uważam, ze skoro strony umówiły się na 28 dni, to można
    uznać, ze jest to "odpowiedni termin" z art. 50 par. 2 k.c.. Skoro gwarant
    tego terminu nie dochował, to nabywcy przysługuje prawo do zwrotu pieniędzy
    lub wymiany sprzętu na nowy. Jednak wybór jednego czy drugiego należy do
    gwaranta, a nie do uprawnionego z gwarancji,

    pzdr

    marek radwański