  • 1. Data: 2003-10-15 07:44:02
    Temat: Usługi a zapłata
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Usługi seksualne nie mogą być podstawą umowy prawnej.
    Dlatego też prostytut(-ka) może w Urzędzie skarbowym zeznać
    że środki pieniężne, posiadania których inaczej nie potrafi
    udokumentować, pochodzą ze świadczenia tego typu usług.
    I w o strony pobierającego opłatę(?) wszystko jest jasne.
    A z drugiej strony?
    Jak można zapłacić za usługę (długotrwałe usługi) np.:
    samochodem, mieszkaniem czy jakimkolwiek dobrem
    niepieniężnym?
    Wiem że można to potraktować jako darowiznę - ale to nie o
    to mi chodzi!

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 2. Data: 2003-10-15 10:20:00
    Temat: Re: Usługi a zapłata
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
    > Usługi seksualne nie mogą być podstawą umowy prawnej.

    Nie mogą? No ew. można uznać, to to sprzeczne z zws, ale mozna się tu
    pospierać.

> [...]
    > udokumentować, pochodzą ze świadczenia tego typu usług.
    > I w o strony pobierającego opłatę(?) wszystko jest jasne.

    He?

    > Jak można zapłacić za usługę (długotrwałe usługi) np.:
    > samochodem, mieszkaniem czy jakimkolwiek dobrem
    > niepieniężnym?

    No normalnie - napisać, że w zamian za usługę daje dom. Proste.

    > Wiem że można to potraktować jako darowiznę - ale to nie o
    > to mi chodzi!

    Darowizne? Że niby jak? I po co?

    Depi

  • 3. Data: 2003-10-15 21:23:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2003, Marcin Olender wrote:

> [...]
    >+
    >+ Nie mogą? No ew. można uznać, to to sprzeczne z zws, ale mozna się tu

    Zgoda.
    [...]
> [...]
    >+ > niepieniężnym?
    >+
    >+ No normalnie - napisać, że w zamian za usługę daje dom. Proste.

    Czy widzisz przeciwwskazania, żeby dotyczyło to... żony ?
    :)
    I czy do umowy notarialnej wpisuje się formę płatności ?? ;>
    Patent niezły, mniej papierkologii niż przy uwspólnianiu
    i odwspólnianiu ;)

    >+ > Wiem że można to potraktować jako darowiznę - ale to nie o
    >+ > to mi chodzi!
    >+ >
    >+ Darowizne? Że niby jak? I po co?

    "obejście podatku" ? (mam na myśli przypadek ogólny).
    Teoretyzując: "miało być: Pan Pani zapłacił a później
    Pani od Pana kupiła, należy się PCC".
    To tylko w UoPDoOF jest zrównanie bezpłatnych świadczeń
    z gotówką, IMHO :)

    pozdrowienia, Gotfryd