  • 1. Data: 2006-02-28 16:06:33
    Temat: Premia!
    Od: "Marcus" <g...@o...pl>

    Witam!

    Kierownik przydzielil mi premie 200 zł. Przekazał papiery do mojego
    bezposredniego szefa i tam audyt wewnetrzny wtracil sie i napisal w
    adnotacji zeby nie przydzielac mi premii wcale bo wykryli jakies tam moje
    uchybienie w obowiazkach sluzbowych, czego nikt mi nigdy nie udowodnił. Czy
    mam jakies szanse aby "odwołac" sie i walczyc o pieniadze na ktore
    zasluzyłem?

  • 2. Data: 2006-02-28 17:22:11
    Temat: Re: Premia!
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcus napisał(a):

    > Czy mam jakies szanse aby "odwołac" sie i walczyc o pieniadze
    > na ktore zasluzyłem?

    To zależy od regulacji wewnątrzzakładowych dotyczących premii ->
    regulamin wynagradzania, układ zbiorowy, czy nawet sama umowa o prace.
    Kto według tych aktów podejmuje ostateczną decyzje o przyzywaniu premii
    [pewnie nie kierownik tylko jakiś zarząd, albo co]? No i na ile premia
    jest uznaniowa a na ile regulaminowa?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-02-28 18:13:47
    Od: "Marcus" <g...@o...pl>

> [...]
    > Kto według tych aktów podejmuje ostateczną decyzje o przyzywaniu premii
    > [pewnie nie kierownik tylko jakiś zarząd, albo co]? No i na ile premia

    O premie wnioskuje moj kierownik ktory nie jest bezposrednim pracodawca.
    Natomiast zatwierdza premie dyrektor. Ale jesli nie udowodnili mi winy w
    rzekomych zaniedbaniach to nie moga mnie karac bo nie ma podstaw. Premia
    zalezy od widzimisie kierownika. Ale ta zasadnicza to jest 10% netto od
    wypłaty.

  • 4. Data: 2006-02-28 18:20:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcus napisał(a):

> [...]
    > rzekomych zaniedbaniach to nie moga mnie karac bo nie ma podstaw. Premia
    > zalezy od widzimisie kierownika. Ale ta zasadnicza to jest 10% netto od

    Zdecyduj się:
    1. czy premia jest regulaminowa - 10% netto, jakieś kary czy uznaniowa -
    "widzimisię kierownika";
    2. czy ostateczną decyzję podejmuje dyrektor - "zatwierdza", czy tez
    jednak kierownik - bo to od jego widzimisię zależy.

  • 5. Data: 2006-02-28 19:16:42
    Od: "Marcus" <g...@o...pl>

    > Zdecyduj się:
    > 1. czy premia jest regulaminowa - 10% netto, jakieś kary czy uznaniowa -
    > "widzimisię kierownika";

    Uznaniowa.

    > 2. czy ostateczną decyzję podejmuje dyrektor - "zatwierdza", czy tez
    > jednak kierownik - bo to od jego widzimisię zależy.

    Dyrektor (zatwierdza w zasadzie wszystkie premie pozytywnie o ile nie
    znajdzie sie jakis kapuś)

  • 6. Data: 2006-02-28 19:25:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcus napisał(a):

    > Uznaniowa.

    > Dyrektor (zatwierdza w zasadzie wszystkie premie pozytywnie o ile nie
    > znajdzie sie jakis kapuś)

    Więc zapomnij - skoro premia jest uznaniowa i nie przyznała ci jej
    uprawniona osoba.
    Sam wniosek do osoby uprawnionej, a przez nią nie zatwierdzony nic ci
    nie daje.

  • 7. Data: 2006-03-02 19:25:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcus wrote:
    > Ale jesli nie udowodnili mi winy w
    > rzekomych zaniedbaniach to nie moga mnie karac bo nie ma podstaw.

    Brak nagrody (premii) to nie kara. Chociaż można to odczuwać jako
    niesprawiedliwość.