    From: "szwaczu" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo własności w internecie !!!
    Date: 11 Feb 2004 10:50:22 +0100

    > No ja znalazłem coś takiego co mnie wczoraj zabolało, ale nie wiem, czy
    > może źle to analizuje, albo w ogóle do tego przypadku to nie pasuje:
    > Art. 32. 1. Właściciel egzemplarza utworu plastycznego może go wystawiać
    > publicznie, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie korzyści majątkowych.

    Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do
    autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.
    2. Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska lub
    pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania,
    artystyczne wykonanie albo publiczne zniekształca taki utwór, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie

    I masz kolesia. Rozpowszechniać może i może, ale MUSI podać autora.
    Tym bardziej, że tutaj rozpowszechnianie w celach edukacyjnych nie jest moim
    zdaniem takie oczywiste. MA na celu oczernienie/zniesłąwienie czy jak to się tm
    nazywa ;)

    > No tak myślałem juz wcześniej, ale mnie obśmiał, bo podobno zna jakoś
    > tam prawo (nie jest prawnikiem, ale pewnie już nie raz sie spotkał z
    > podobnym problemem).

    Ośmielę się wątpić.
    Oto jeden z listów z działu hate-mails:
    ----ciach--------
    Pragnę zauwazyc ze na stronie http://www.wiejski.tuning.prv.pl uzyto
    bezprawnie znaku graficznego Demon-Tuning Party , który jest
    zarejestrowanym
    przez nasza firme w Urzedzie patentowym RP zastrzezonym znakiem
    towarowym
    Z239633 z dnia 14.08.2001

    Firma nasza nie wyraza zgody na bezplatne uzywanie tego znaku na
    http://www.wiejski.tuning.prv.pl

    Bez wzgledu na okolicznosci prosze o jego niezwloczne usuniecie,
    jednoczesnie
    podkreslam ze uzywanie znaku w dotychczasowej formie jest kradzieza
    wlasnosci
    intelektualnej i zgodnie z prawem karnym i patentowym moze byc scigane
    na
    wniosek poszkodowanego jak kazde inne przestepstwo

    Podkreslam ze ponizsze wezwanie jest ostateczne.
    Firma Jedrasik

    od redakcji - Logo jest zmienione i nie jest takie jak Wasze - demon ma 4
    kolektory, a nie jak w oryginale 3, co nie zmienia faktu, że nadal jest wiejski
    i taki pozostanie :-)

    Nie znam się na prawie ale czytałem artykuł o podszywaniu się pod znane marki i
    producent soku "Karotka" na przykłąd procesował się z sokiem o nazwie
    "Carotella". Nie wiem czy proces wygrał, ale skoro próbowali dochodzić swoich
    praw przy IMHO mało zbieżnych nazwach to sytuacja tutaj jest dla mnie
    przesądzona, a ta jenda rura nic raczej nie zmienia.

    > Poza tym już wymieniliśmy sporo e-maili między sobą i nie były wcale
    > miłe z obydwu stron i to jest jakiś małolat albo strasznie zadufany w swoich
    > przekonaniach ludek.

    No faktycznie koleś ma niesamowite pokłady złośliwości.