    From: "Richi" <f...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo własności w internecie !!!
    Date: Wed, 11 Feb 2004 06:33:37 +0100

    > Wykaz sie moze jakas inwencja. Podpowiedz: zglos problem administratorowi
    > serwera/podsieci/sieci..etc (jego, a jak nie wiesz kto to, to niech ci
    > pomoze twoj).
    Juz sie wykazałem szukając odpowiedzi wczesniej na google.
    Potrzebuje krótkiej jasnej odpowiedzi, a nie wywodów.
    Ale dzięki, że w ogóle coś napisałeś ;-)

    A co ja mam naspiać do admina sieci podsieci, jak może nie mam żadnej
    mocy prawnej o to go prosić ?
    Na ładne oczy mi to zrobi ?

    > Na jego co? :)
    No, że nie skasuje zdjęcia, bo widnieje tylko w celach edukacyjnych :-(

    > Nie tak dawno temu odpowiedalem jakiemus gosciowi jakie sa wyjatki gdy
    > mozna cos zamieszczac bez zgody.
    > W skrocie:
    > - musi to byc fragment opracowania naukowego/dydaktycznego, analizy
    > krytycznej, omowienia i takie nosić cechy. Jakaś prywatna "galeria" MZ
    > czymś takim nie jest. Nie widze tez tu zadnego nauczania.
    > - musi to być podpisane, tj. musi być podany autor cytowanego utworu. Tego
    > tez tam nie ma.

    No ja znalazłem coś takiego co mnie wczoraj zabolało, ale nie wiem, czy
    może źle to analizuje, albo w ogóle do tego przypadku to nie pasuje:
    Art. 32. 1. Właściciel egzemplarza utworu plastycznego może go wystawiać
    publicznie, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie korzyści majątkowych.

    > No to jak taki madry to niech ci poda podstawe prawna a jak nie to
    > zglaszasz na policje. Tak mu napisz. Powinno pomoc.

    No tak myślałem juz wcześniej, ale mnie obśmiał, bo podobno zna jakoś
    tam prawo (nie jest prawnikiem, ale pewnie już nie raz sie spotkał z
    podobnym problemem).

    Poza tym już wymieniliśmy sporo e-maili między sobą i nie były wcale
    miłe z obydwu stron i to jest jakiś małolat albo strasznie zadufany w swoich
    przekonaniach ludek.

    >Nb. na policje zawsze mozesz zglosic podejrzenie popelnienia przestepstwa
    i wcale nie musisz
    > wiedziec z jakiego paragrafu. Oni to przyjma lub nie, a jesli tak to sami
    zakwalifikuja.
    To może zadam teraz najgłupsze pytanie pod słońcem.

    Takie przestępstwa należy zgłosić na zwykłym komisariacie, czy do tego
    spoecjalizowanej ?

    Pozd

    Richi