eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie? › Re: Prawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie?
  • Data: 2006-08-21 04:51:26
    Temat: Re: Prawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie?
    Od: "Szymon Kosydor" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > mam pytanie. Pracuję jako grafik w agencji reklamowej. Jakiś czas temu
    > postanowiłem stworzyć swoje portfolio, aby pochwalić się pracami.
    > Zebrałem trochę prac z różnych okresów w mojej "karierze" ;) i
    > stworzyłem prostą stronę www na której je zaprezentowałem.
    > Umieściłem także krótką informację o sobie z tekstem:
    > "Współpracowałem z wieloma firmami, poniżej niektóre z nich:"
    > i tu jest wymieniona lista firm.
    > Dla większości tych firm robiłem zlecenia przez agencje dla których
    > pracowałem (klient jest klientem agencji, ja wykonywałem jedynie
    > projekty graficzne).

    Osobiste prawa autorskie są przy Tobie i są niezbywalne, masz prawo ( jeśli
    sie nie zobowiązałeś do niewykonywania swoich praw autorskich ) do
    pochwalenia się tym, co zrobiłeś. Natomiast z tego co napisałeś to nie
    współpracowałeś z tymi firmami, tylko współpracował z nimi Twój pracodawca.
    Miał prawo do protestu tylko w tej kwestii, bo tutaj miał rację.

    Moim zdaniem zrobiłeś coś, do czego miałeś prawo ( pochwaliłeś się
    projektami ) ale w niewłaściwy sposób to ująłeś ( nie współpracowałeś z
    klientami tylko z firmą, która Cię zatrudnia ).

    pogoogluj "Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych"

    Szymon