eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie? › Re: Prawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie?
  • Data: 2006-08-21 05:09:19
    Temat: Re: Prawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie?
    Od: "WANTED (R)" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 21 Aug 2006 06:51:26 +0200, Szymon Kosydor napisał(a):

    > Osobiste prawa autorskie są przy Tobie i są niezbywalne, masz prawo ( jeśli
    > sie nie zobowiązałeś do niewykonywania swoich praw autorskich ) do
    > pochwalenia się tym, co zrobiłeś. Natomiast z tego co napisałeś to nie
    > współpracowałeś z tymi firmami, tylko współpracował z nimi Twój pracodawca.
    > Miał prawo do protestu tylko w tej kwestii, bo tutaj miał rację.

    Wiec dobrze rozumuję, że w tej kwestii miał rację.

    > Moim zdaniem zrobiłeś coś, do czego miałeś prawo ( pochwaliłeś się
    > projektami ) ale w niewłaściwy sposób to ująłeś ( nie współpracowałeś z
    > klientami tylko z firmą, która Cię zatrudnia ).

    Lepszym stwierdzeniem byłoby np. moje projekty wykorzystywały firmy...
    ale to akurat nie jest ważne. Najważniejsze są te jpgi. I czy mogę z
    nich korzystać w portfolio skoro były robione w godzinach pracy na
    firmowym sprzecie.

    > pogoogluj "Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych"

    No właśnie juz googlałem i wynika z tego że mogę wykorzystać :) ale
    prawo się szybko zmienia i boję się, czy coś się nie zmieniło.
    Inna sprawa, że zarzut jest sformułowany:

    (...)wynoszeniu poza teren firmy materiałów firmowych oraz uzycie ich
    do utworzenia prywatnej strony internetowej(...)

    czyli, że wogóle wyniosłem poza firmę te pliki jpg.

    --
    WANTED