eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie? › Re: Prawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie?
  • Data: 2006-08-21 06:21:28
    Temat: Re: Prawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie?
    Od: "Szymon Kosydor" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z czego wynika prawo do publikacji własnego utworu którego prawa majątkowe
    > należą najpewniej do pracodawcy i co to ma wspólnego z niezbywalnością
    > praw osobistych?

    Z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:

    Art. 52.
    3. Nabywca oryginału utworu jest obowiązany udostępnić go twórcy w takim
    zakresie,
    w jakim jest to niezbędne do wykonywania prawa autorskiego. Nabywca
    oryginału
    może jednak domagać się od twórcy odpowiedniego zabezpieczenia oraz
    wynagrodzenia za korzystanie.

    Art. 62.
    1. Twórca może w zbiorowej publikacji swych utworów umieścić utwory, o
    których
    publikację zawarł odrębną umowę.

    Myślę, ze tutaj ma to zastosowanie ( przynajmniej ja to tak rozumiem ),
    chociaż to "zawarł odrębną umowę" mnie trochę niepokoi...

    Szymon