  • 1. Data: 2004-01-03 18:39:41
    Temat: Prawo do starych fotografii
    Od: AdamG --- f...@v...interia.pl

    Witam !

    W ramach hobby i wolnego czasu stworzylem opracowanie nt. pewnego watku
    z zycia miasta.
    Do tego opracowania dolaczylbym z wielka checia fotografie wykonane pod
    koniec 19-go wieku - autor oczywiscie nie zyje. Wiem, ze dysponuje nimi
    Muzeum Histroyczne tego miasta.

    I teraz mam kilka pytan:
    1) Jakie ja, jako zwykly czlowieczek, nikomu nieznany, mam prawo do
    zamieszczenia tych fotografii ?
    Chcialbym je zeskanowac, na miejscu w Muzeum, z zachowaniem wszelkiej
    ostroznosci, aby ich nie uszkodzic, ew. poprosic Muzeum o wersje
    elektroniczna (skany), o ile istnieja...

    2) Moje opracowanie powstalo wylacznie dla wlasnej satysfakcji, aby
    pokazywac je znajomym, udostepnic szkolom. Ale nie wykluczam, ze gdyby
    ktos chcial je wydac w komercyjnej postaci, to moglbym sie zgodzic.
    Kto moze sobie wtedy roscic jakies prawa do pozniejszych tantiemow, a
    nawet wyrazic sprzeciw do opublikowania w/w zdjec bedacych czescia
    calosci ?
    Czy ktoregos dnia moze przyjsc do mnie jakis "spadkobierca" tych zdjec i
    zarzadac oplat, wycofania wszystkich egzemplarzy opracowania,
    oficjalnego przeproszenia, sprostowania i Bog wie czego jeszcze ?

    3) Czy moge wykonywac zdjecia eksponatom w muzeach i publikowac je w
    swoich pracach ?
    Wymyslilem, ze skoro mozna wykonywac zdjecia w w/w muzeum po zakupieniu
    odpowiedniego biletu, to zrobie zdjecia oryginalnym fotografiom ktore sa
    mi potrzebne i bede mial material "wolny od wad prawnych" :)
    Moge tak zrobic ?

    Dziekuje wszystkim za ew. porady !

    pozdrawiam

    --
    Adam G

  • 2. Data: 2004-01-06 00:37:56
    Temat: Re: Prawo do starych fotografii
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    AdamG --- f...@v...interia.pl napisał(a) Sat, 03 Jan 2004 19:39:41 +0100 na
    pl.soc.prawo:

    > I teraz mam kilka pytan:
    > 1) Jakie ja, jako zwykly czlowieczek, nikomu nieznany, mam prawo do
    > zamieszczenia tych fotografii ?

    USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r.
    o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    Art. 36.
    Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie, autorskie prawa
    majątkowe gasną z upływem lat siedemdziesięciu:
    1) od śmierci twórcy, a do utworów współautorskich - od śmierci
    współtwórcy, który przeżył pozostałych,
    [...]

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 www.mariuszr.prv.pl |

  • 3. Data: 2004-01-06 00:50:10
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@n...home.net.pl>, MariuszR wrote:
> [...]
    > Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w ustawie, autorskie prawa
    > majątkowe gasną z upływem lat siedemdziesięciu:

    ...a nawet pięćdziesięciu po noweli (Dz.U. z 2000 r. Nr 53, poz. 637).

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-01-06 13:56:36
    Od: <m...@b...net>

    "Marcin Debowski" <a...@n...net> wrote in message

    > ...a nawet pięćdziesięciu po noweli (Dz.U. z 2000 r. Nr 53, poz. 637).

    mnie sie bardzo usilnie wydaje, ze pierwszy zapis (z 1994 roku) mowil o 50
    latach, po czym zwiekszony zostal do 70 lat.

    marek

  • 5. Data: 2004-01-06 19:23:28
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <i1zKb.10418$tQ6.169200@wards.force9.net>, <m...@b...net> wrote:

    > mnie sie bardzo usilnie wydaje, ze pierwszy zapis (z 1994 roku) mowil o 50
    > latach, po czym zwiekszony zostal do 70 lat.

    Cholera, faktycznie. Cos sie mi poplatalo ze na odwrot...

    --
    Marcin