    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do głosowania (OT?)
    Date: Thu, 1 Nov 2007 12:54:19 +0100

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Koncept wygląda bardzo ładnie, ma jedną zasadniczą wadę: zmuszałby do
    > wprowadzenia totalnej inwigilacji.
    > Po prawdzie, za sprawą kart płatniczych, przelewów bankowych i innych
    > "imiennych" środków płatniczych (w odróżnieniu od bezimiennych
    > pieniędzy) i tak się to dzieje.
    > Ale przynajmniej dawałoby powody do pozbierania tych danych na kupki
    ;)

    > Bo jak inaczej wyobrażasz sobie określenie tego "dokładania się",
    > skoro największym składnikiem wpływów do budżetu AFAIK jest VAT?

    Miałem na myśli PIT. Listę wyborców sporządzałyby urzędy skarbowe
    a nie urzędy gmin.
    VAT płacą wszyscy którzy cokolwiek kupują, ale jeśli ktoś nie ma
    własnego dochodu to znaczy że wydaje cudze (np. dziecko wydaje
    pieniądze zarobione przez swoich rodziców). Uwzględniając również
    twoje uwagi - VAT nie może być tym kluczem.

    Bardzo surowa :)