  • Data: 2007-11-01 12:02:39
    Temat: Re: Prawo do głosowania (OT?)
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał

    > Otóż nie jestem już pewien, gdzie to przeczytałem, a nie chce mi się już
    > szukać, ale padła m.in. sugestia, aby możliwość oddania głosu była po
    > prostu jednorazowo płatna w wysokości 100 zł.
    >
    > Bardzo mi się taka sugestia podoba - z tym tylko, że ustawiłbym tą
    > "poprzeczkę" gdzieś na 2-3 tysiące zł. Taka "cena" głosu powinna być
    > skuteczną przeszkodą dla roszczeniowców, którzy nic z siebie
    > społeczeństwu nie dają, oraz ludzi niezaradnych (nawet nie ze swojej
    > winy), którzy tylko ciągną innych w dół, a jednocześnie nie powinna być
> [...]

    Pomysł wart uwagi, ale ustalenie tej kwoty byłoby kluczowe.
    Zbyt niska kwota nie spełniłaby zadania. W pewnej miejscowości radnym
    został bandzior, który za każdy głos płacił 10 zł + kieliszek wódki.
    Dycha przed głosowaniem, kielich po. Wygarniał z melin rozmaitych
    żuli, dowoził do lokali i mówił jak głosować.
    Z drugiej strony zbyt wysoka kwota byłaby zaporowa, skutkiem byłaby
    frekwencja rzędu kilku procent a wtedy trudno by mówić o demokracji.