  • 81. Data: 2002-06-20 13:52:15
    Temat: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Peter 'Mikolaj' Mikolajski"
    <c...@a...ow.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns92339760713B9Doaba.olval.thru@127.0.0.1...
    > Ke'dem guerfel "BaLab" <b...@p...com> ihn
    > news:aesh14$7gk$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > Rozwiazanie wydaje mi sie dosc proste, choc radykalne - nie mozesz
    > dotrzec, nie publikujesz wypowiedzi.

    Czasami tylko to pozostaje.

    > Hmm... dochodzi jeszcze kwestia wlasnosci i praw do grupy chip.*. W
    > koncu przyslowiowy Chip moglby sobie gdzies zastrzec (hipotetyczny
    > regulamin korzystania z grup chip.*) prawo do publikowania wypowiedzi
    > ze swoich grup bez pytania autorow o zgode - mysle, ze by to przeszlo.

    Ale najpierw uzytkownik grupy chip.* musieliby to zaakcepować, a
    wysylanie postow możliwe jednie przez tych, którzy sie na to godza. I
    grupa nie moglaby byc dystrybuowana przez inne serwery (np. news.tpi.pl)
    bo nie da sie spelnic tego warunku.

    > Swoja droga takie problemy pokazuja, jak wspaniale dziury w prawie
    > mamy, jesli chodzi o cokolwiek zwiazanego z kompami i Netem :o(

    Tak. Nietstety.

    BaLab

  • 82. Data: 2002-06-20 18:41:17
    Od: johnkelly <j...@w...pl>

    Dnia 02-06-20 14:10, Użytkownik BaLab napisał:

    > Oczywiscie tak jest, jesli jestes w stanie do wszystkich autorów.
    > Jednak na grupach przeciez nie trzeba uzywac imienia, nazwiska, ani
    > nawet prawdziwego e-maila, wiec otrzymanie takiej zgody moze byc
    > problematyczne lub wrecz niemozliwe. Inna trudność pojawia się np.
    > gdyby Chip chciał umieścić całe archium grupy dyskusyjnej na CD -
    > jeśli byłaby to duza grupa, gdzie jest parę tysięcy postów i kilkuset
    > autorów...

    IMO archiwum to jedno a cytowanie kogos to zupelnie co innego. Jesliby
    ktos chcial wykorzystac Twoje maile cytujac je w jakims artykule to
    powinien byc obowiazany spytac o zgode i dac tekt do autoryzacji. Ale
    jesli ktos je chce tylko przechowywac to dlaczego mu tego zabraniac i
    zadac tego samego? Na takiej zasadzie nalezaloby zadac by w dyskusji w
    realu oponent nie pamietal tego co mowisz.

    --
    Maciej 'John Kelly' Rozalski gg:1716136 mailto:j...@w...pl
    MG++ SG+ SD+ K p+ Z H-- D+ k- f SC++ T++ CP2020 L5K M:W W:M

  • 83. Data: 2002-06-21 00:25:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jun 2002, johnkelly wrote:
    [...]
    >+ IMO archiwum to jedno a cytowanie kogos to zupelnie co innego. Jesliby
    >+ ktos chcial wykorzystac Twoje maile cytujac je w jakims artykule to
    >+ powinien byc obowiazany spytac o zgode i dac tekt do autoryzacji.

    Czy "cytat" jako taki jest dozwolony i *wymaga* postępowania
    jak wyżej ? Dla uściślenia: przykładowo cytat z gazety umieszczony
    w książce lub v-v !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 84. Data: 2002-06-21 00:28:17
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jun 2002, Peter 'Mikolaj' Mikolajski wrote:
    [...]
    >+ koncu przyslowiowy Chip moglby sobie gdzies zastrzec (hipotetyczny
    >+ regulamin korzystania z grup chip.*) prawo do publikowania wypowiedzi
    >+ ze swoich grup bez pytania autorow o zgode - mysle, ze by to przeszlo.

    Tak dla porządku: Microsoft zastrzegł, że wszystko co zostanie
    wysłane do jego serwerów z dyskusjami o patchach i innych takich
    staje się jego własnością.
    W dyskusji na ten temat (polip ?) ktoś zaproponował, żeby
    posłać jakieś "nielegalne treści" i powiadomić policję że
    M$ takowe posiada i rozpowszechnia... :>

    >+ Swoja droga takie problemy pokazuja, jak wspaniale dziury w prawie
    >+ mamy, jesli chodzi o cokolwiek zwiazanego z kompami i Netem :o(

    Ano.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 85. Data: 2002-06-21 08:37:34
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> ihn
    tanpol.com.pl:
    takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > Tak dla porządku: Microsoft zastrzegl, ze wszystko co zostanie
    > wyslane do jego serwerów z dyskusjami o patchach i innych takich
    > staje sie jego wlasnością.

    O wlasnie - przy takim postawieniu sprawy spokojnie mogliby cytowac
    kazdego newsa bez pytania o zgode.

    > W dyskusji na ten temat (polip ?) ktoś zaproponowal, zeby
    > poslac jakieś "nielegalne treści" i powiadomic policje ze
    > M$ takowe posiada i rozpowszechnia... :>

    To jest mysl. To jest bardzo dobry pomysl ;o)

    PMM

  • 86. Data: 2002-06-21 09:48:42
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > O wlasnie - przy takim postawieniu sprawy spokojnie mogliby cytowac
    > kazdego newsa bez pytania o zgode.

    To ONI tak sądzą. Od dzisiaj ogłaszam, że wszystko co zostanie wysłane
    do mojego Outlooka przez jakikolwiek serwer jest moją własnością
    ;-))))).

    > To jest mysl. To jest bardzo dobry pomysl ;o)

    He, "podłość ludzka nie zna granic" ;-))))

    BaLab

  • 87. Data: 2002-06-21 10:02:52
    Od: johnkelly <j...@w...pl>

    Dnia 02-06-21 02:25, Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > Czy "cytat" jako taki jest dozwolony i *wymaga* postępowania
    > jak wyżej ? Dla uściślenia: przykładowo cytat z gazety umieszczony
    > w książce lub v-v !

    O ile mi wiadomo wymaga wskazania zrudel. Tyle, ze IMO czym innym jest
    ksiazka czy artykul w gazecie a czym innym pojedynczy mail lub jego
    fragment. Latwo tutaj o wyrwanie z kontekstu i manipulacje tak samo jak
    wypowiedzia w realu.

  • 88. Data: 2002-06-21 10:25:29
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "BaLab" <b...@p...com> ihn
    news:aeut2l$pb0$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > To ONI tak sadza.

    Owszem, tego nie dopisalem :o)

    > He, "podlosc ludzka nie zna granic" ;-))))

    Moze chec sprawiedliwosci? :o)))

    PMM