    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie do wypowiedzi na newsach
    Date: Sat, 8 Jun 2002 10:12:34 +0200

    On Sat, 8 Jun 2002, Tomasz Pyra wrote:

    >+ Jacek wrote:
    [...]
    >+ > To ze ty tego nie potrafisz, nie oznacza ze taki jest obecny stan
    >+ > wiedzy. Poczuytaj troche literatury.
    >+
    >+ Znam sie nieco na tym i zaden system rozpoznawania nie gwarantuje 100%.
    >+ Jezeli wejdzie prawo ktore spowoduje ze sady beda zasadzac odszkodowania za
    >+ bledy takiego systemu wszystko straci sens.
    >+ Jestem w stanie wyszukac informacje o sobie nie tylko jako o kims kto sie
    >+ nazywa "Tomasz Pyra" ale na mnostwo roznych sposobow ktorych nie wychwyci
    >+ zaden system.
    [...]
    >+ Jezeli ktos napisze na swojej stronie o mnie "niejaki tomasz ktorego
    >+ pierwsza literaz nazwiska to P, a kolejne to Y, R i na koncu A" to
    >+ kazdy bedzie wiedzial ze to o mnie chodzi, natomiast na dzien
    >+ dzisiejszy _zaden_
    >+ algorytm nie bedzie w stanie rzeczy tego typu (rowniez wiele bardzij
    >+ skomplikowanych) w 100% wychwycic.
    >+ Zaraz pojawia sie przerozne metody oszukania systemu (i to skuteczne).
    >+ Wlasnie to powoduje ze takie prawo jest bezsensowne.

    Jest jeszcze jeden problem: po stronie "wystawiającego" *również*
    stoi prawo, co Jacek przezornie przemilcza.
    Przpomnę precedens "scigaczy długów": po proteście publicznie
    napiętnowanych dłużników sąd nakazał zdjęcie ich danych ze strony;
    kancelaria zdjęła i zamieściła link do strony "amerykanów którzy
    skopiowali dane". Po kolejnym proteście sąd nakazał usunięcie linku:
    kancelaria usunęła link, umieściła na stronie jego treść jawnym tekstem
    (zamiast HTTP:\\adres było "adres"). Sąd chyba zdał sobie sprawę
    że zakazać takiego umieszczenia informacji żeby ktoś inny jej
    nie odczytał nie da rady - i spasował (AFAIR).

    [...przesunięte...]
    >+ > Nie zrozumiales.
    >+ > Deja News to byla wyszukiwarka postow do usenetu.
    >+
    >+ Jezeli prawo to nie dla usenetu. Jezeli, to dla wszystkiego.
    >+ Conajmniej do
    >+ calego internetu, a raczej mediow elektronicznych wszyslakiego
    >+ roadzaju.
    [...]
    >+ tak btw to czym rozni sie system dyskusji na www od usenetu? tylko
    >+ protokolem.

    Tak dla porządku: sporo grup newsowych jest sprzężonych
    z różnymi forumami www i listami dyskusyjnymi, a całość
    w różnych formach archiwizowana i w różnych formach (np.
    listserwera lub na www) archiwa dostępne.

    [...]
    >+ Bo wiadomo ze niemozliwe to jest trzasnac drzwiami obrotowymi tylko :-)

    Trzasnąć *kogoś* w różne wiadome miejsca ?
    A co za problem ;), z zaskoczenia... !

    Pozdrowienia, Gotfryd