  • 1. Data: 2007-05-06 21:12:55
    Temat: Prawo autorskie do bajek
    Od: "Tomasz Sikorski" <j...@g...pl>

    Byłbym wdzięczny za uświadomienie.

    Jak to w życiu bywa, na zakończenie studiów podyplomowych, trzeba zrobić
    jakąś pracę. Tak sobie pomyślałem, że mogłoby to być "złożenie" książeczki
    dla dzieci. Po głowie chodzi mi:

    a) Kubuś Puchatek

    b) utwory Brzechwy

    c) utwory Tuwima

    d) baśnie braci Grimm

    Tylko czy mogę wykorzystać te teksty nie łamiąc prawa autorskiego??

    Będę wdzięczny za każdą sugestię.

    Pozdrawiam

    Tomasz Sikorski

  • 2. Data: 2007-05-06 21:31:42
    Temat: Re: Prawo autorskie do bajek
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Tomasz Sikorski" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > c) utwory Tuwima
    >
    > d) baśnie braci Grimm
    >
    > Tylko czy mogę wykorzystać te teksty nie łamiąc prawa autorskiego??

    Co to znaczy złożyć?

  • 3. Data: 2007-05-06 21:34:43
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 06-05-2007 o 23:31:42 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Co to znaczy z?o?yae?

    Moze to jakas uczelnia drukarsko-introligatorska... skladaja ksiazki w
    ramach pracy dyplomowej ;)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 4. Data: 2007-05-06 22:59:32
    Od: "Tomasz Sikorski" <j...@g...pl>

    > "Tomasz Sikorski" <j...@g...pl> wrote in message

    > Co to znaczy złożyć?

    Może faktycznie wyraziłem się trochę nieprecyzyjnie, ponieważ składa się
    tekst nie publikację.
    W każdym bądź razie, efektem końcowym pracy, będzie książeczka w wersji
    papierowej w nakładzie góra 4 egzemplarze.
    Nie będzie to wykorzystywane do celów komercyjnych.

    Tomek

  • 5. Data: 2007-05-06 23:34:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.05.2007 Tomasz Sikorski <j...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > jakąś pracę. Tak sobie pomyślałem, że mogłoby to być "złożenie" książeczki
    [..]
    > Tylko czy mogę wykorzystać te teksty nie łamiąc prawa autorskiego??

    Wykorzystać do czego? Nie do końca rozumiem, co chcesz zrobić, a nie chce mi się
    wierzyć, aby jakakolwiek praca podyplomowa mogła się składac z prostej kompilacji
    tekstów.

    > Będę wdzięczny za każdą sugestię.

    1. Prawa autorskie wygasają z upływem 70 lat od śmierci twórcy.
    2. Tłumaczenie utworu jest także utworem.
    3. Aby zrobić taką kompilację nie potrzebujesz niczyjej zgody pod warunkiem, że nie
    będziesz jej publikował czy w inny sposób rozpowszechniał i upubliczniał.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-05-07 14:36:07
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > 1. Prawa autorskie wygasają z upływem 70 lat od śmierci twórcy.
    Dokładnie: 70 lat licząc od początku roku następnego po śmierci. Czyli
    jeśli ktoś z nas by dzisiaj odszedł do lepszego świata, prawa autorskie
    do jego utworów wygasną 1 stycznia 2078.

    > 2. Tłumaczenie utworu jest także utworem.

    Tzw. utworem zależnym. I tutaj jest jeszcze gorzej: prawa autorskie
    wygasają 70 lat po śmierci autora i tłumacza, zależy od tego, który
    umrze drugi.

    > 3. Aby zrobić taką kompilację nie potrzebujesz niczyjej zgody pod warunkiem, że nie

    > będziesz jej publikował czy w inny sposób rozpowszechniał i upubliczniał.

    Ale wtedy po co ją robić?

    R.

  • 7. Data: 2007-05-07 14:40:19
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Tomasz Sikorski napisał(a):
> [...]
    > jakąś pracę. Tak sobie pomyślałem, że mogłoby to być "złożenie" książeczki

    Może więc lepiej zmień listę autorów? Wybierz tych, którzy:
    * pisali po polsku (brak problemów z tłumaczeniem)
    * zmarli najpóźniej w 1936

    Nie powinno być tak źle z wyborem: wśród nich jest np. Maria Konopnicka.

    R.

  • 8. Data: 2007-05-07 21:33:41
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 7 maja 2007 23:47
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Ale Kubuś Puchatek plus bracia Grimm?

    No.... Zderzenie dwóch fatalnych tłumaczeń....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 9. Data: 2007-05-07 21:34:01
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 7 maja 2007 23:47
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Ale Kubuś Puchatek plus bracia Grimm?

    No.... Zetknięcie dwóch fatalnych tłumaczeń....

  • 10. Data: 2007-05-07 21:47:46
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)