  • 1. Data: 2007-05-06 18:42:58
    Temat: umowa o dzielo
    Od: "Krzysztof" <j...@j...pl>

    Witam,

    moj przyszly pracodawca proponuje mi prace przez pierwszy miesiac na umowe o
    dzielo, po tym czasie umowe o prace.
    Co zrobic abym w ciagu tego miesiaca mogl korzystac bezplatnie ze sluzby
    zdrowia ? Kto odprowadza podatek do US?

    pozdrawiam

    K.

  • 2. Data: 2007-05-06 19:51:39
    Temat: Re: umowa o dzielo
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Krzysztof napisał(a):
> [...]
    > dzielo, po tym czasie umowe o prace.
    > Co zrobic abym w ciagu tego miesiaca mogl korzystac bezplatnie ze sluzby
    Wykupic dodatkowe ubezpieczenie, zostac studentem/uczniem do 26r. zycia,
    miec wspolmalzonka, ktory ma umowe o prace i Cie zglosi do ZUSu
    > Kto odprowadza podatek do US?
    Zleceniodawca. Z Twojej kasy
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-05-06 19:53:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof napisał(a):
    > Witam,
    >
    > moj przyszly pracodawca proponuje mi prace przez pierwszy miesiac na umowe o
    > dzielo, po tym czasie umowe o prace.

    A czy zdajecie sobie sprawę, że umowa o dzieło to umowa rezultatu? Czyli
    jej przedmiotem musi być wykonanie jakiegoś ściśle określonego dzieła?
    (np.: przetłumaczenie książki albo wypucowanie 10 komputerów).

    > Co zrobic abym w ciagu tego miesiaca mogl korzystac bezplatnie ze sluzby
    > zdrowia ?

    Nie ma takiej możliwości. Zawsze płacisz. Czy to bezpośrednio, czy to w
    formie składek na NFZ.

    Umowy o dzieło - chyba że podpisywane z tą samą firmą, w której jest sie
    zatrudnionym - nie podpadają pod obowiązkowe składki na NFZ. Ani ZUS.

    > Kto odprowadza podatek do US?

    Podatek płacisz ty.

    Ale za to zaliczkę na podatek odprowadza firma, która zleca wykonanie
    jakiegoś konkretnego dzieła. Jeśli podpisujesz w osobą fizyczną bez
    działalności - zaliczkę odprowadzasz ty.

  • 4. Data: 2007-05-06 22:05:46
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sun, 06 May 2007 20:42:58 +0200, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > umowe o dzielo, po tym czasie umowe o prace.
    > Co zrobic abym w ciagu tego miesiaca mogl korzystac bezplatnie ze sluzby

    Zaproponować mu umowę o pracę na okres próbny, ewentualnie umowę o pracę
    na czas określony, ostatecznie umowę zlecenie. Jeżeli się nie zgodzi,
    poszukać innego pracodawcy, bo na 90% zostaniesz na samych umowach o
    dzieło, kiedy rynek wręcz woła o pracowników (no chyba że chodzi o
    kopanie rowów, posadę sprzedawcy w osiedlowym lub o woj. Lubelskie :) )

    p. m.