  • 1. Data: 2007-05-06 19:05:29
    Temat: Oświadczenie czy zobowiązanie ?
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Witam

    Mam prosbę o pomoc w napisaniu tekstu, który ma wywołac określone skutki
    prawne, a poniżej napiszę dokładnie o co mi chodzi.

    Jest rodzeństwo tj. brat i 3 siostry. Dawno, dawno temu rodzice przepisali
    ziemię na brata (bo nie było można na czworo), a ojciec przed śmiercią w
    szpitalu oznajmił, że ziemia ma zostać sprzedana i pieniądze podzielone na
    czworo (taka była jego wola). Brat się troszkę buntował ale w końcu
    zdecydował się na sprzedaż. Oznajmił, ze pieniądze podzieli tj. przekaże w
    formie darowizny. Pytanie jednak jak się zabezpieczyć, gdyz pieniadze po
    sprzedaży muszą wpłynąć na jego konto i może sie okazać, że tyle z jego
    przyżeczenia. Chodzi o sformułowanie jakiegoś pisemka, które w obecności
    notariusza by podpisał tj. że zobowiązuje się do darowania kwot wg jakiegoś
    tam wyszczególnienia procentowego lub kwotowego. No i czy ma to byc
    oświadczenie czy zobowiązanie ?

    Z góry Wam mądrym głowom serdeczne dzieki za wszelka pomoc.

    Pozdrawiam Sławek

  • 2. Data: 2007-05-06 19:10:39
    Temat: Re: Oświadczenie czy zobowiązanie ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Slawek pisze:

    [ciach ...]

    Niech wam wystawi weksle.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-05-06 19:38:19
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Eeee... na to nie pójdzie. Sam fakt, że zgodził się sprzedać ziemię to już
    rewelacja.

    Pozdrawiam Sławek

  • 4. Data: 2007-05-06 19:51:28
    Od: "W...@w...op" <n...@o...pl>

    > Eeee... na to nie pójdzie. Sam fakt, że zgodził się sprzedać ziemię to już
    > rewelacja.
    Idzcie do notariusza,powiedz w czym tkwi problem a On podstawi Wam gotowy
    tekst.Podpiszecie ,zapłacicie a co dalej czas pokaże.

    LM

  • 5. Data: 2007-05-06 21:05:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    Ponieważ brat równie dobrze może tej ziemi nie sprzedać, jak i nie dać Wam
    pieniędzy - formalnie to jego własność, więc nie za bardzo widzę sens spisywania
    jakiegoś oświadczenia.