  • 1. Data: 2006-04-24 13:10:40
    Temat: Prawo autorskie, a dokumenty
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Witajcie!

    Dzisiaj rano wdałem się w małą dyskusje w Starostwie. Otóż chodzi o fakt
    ewentualnego fotografowania czy też skanowania dokumentu. Dokumentem jest
    karta - wyciąg z aktu notarialnego zawierające informacje na temat zawartej
    transakcji nieruchomością. Nie ma tam imion i nazwisk kupujacego ani
    sprzedającego, tylko np. data, numer aktu, nazwisko notariusza, adres, nr
    działki, cena transakcyjna etc. Karty te sa podpisane i opieczętowane przez
    pracownika.

    Zgodnie z uzyskanymi informacjami ich radca prawny wyinterpretował, że nie
    wolno tego fotografować ani skanować, powołując sie na ustawę o prawie
    autorskim. Skanowanie czy też fotografowanie miało na celu szybsze
    pozyskanie informacji zamiast ich żmudnego przepisywania. Osoby
    przeglądające takie karty sa odpowiednio do tego uprawnione (inna ustawa to
    dopuszcza).

    Czy radca prawny ma rację? A czy prawo autorskie chroni np. akt notarialny?
    Przecież jest to dokument, a nie twórcze dzieło.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-24 13:26:25
    Temat: Re: Prawo autorskie, a dokumenty
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Boombastic napisał(a):

    > Czy radca prawny ma rację? A czy prawo autorskie chroni np. akt notarialny?

    Pewnie że nie.

    > Przecież jest to dokument, a nie twórcze dzieło.

    No właśnie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-04-24 13:30:50
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > Pewnie że nie.

    A gdzie w KPA masz napisane, że możesz sobie zrobić zdjęcie akt?

  • 4. Data: 2006-04-24 13:46:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cyberix napisał(a):

    > A gdzie w KPA masz napisane, że możesz sobie zrobić zdjęcie akt?

    A gdzie ja napisałem że w kpa jest napisane że można robić zdjęcia z akt ??

  • 5. Data: 2006-04-24 14:40:44
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 4/24/2006 3:30 PM, Cyberix wrote :

    > A gdzie w KPA masz napisane, że możesz sobie zrobić zdjęcie akt?

    Art. 73 § 1 kpa. Odpis to "kopia oryginału" jak podaje słownik języka
    polskiego. O ile dobrze pamiętam, jest orzeczenie SN (izby cywilnej) o
    tym, że odpis to dowolne "coś" co oddaje treść dokumentu.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 6. Data: 2006-04-24 20:09:41
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Cyberix wrote:
    > A gdzie w KPA masz napisane, że możesz sobie zrobić zdjęcie akt?

    A gdzie w KPA masz napisane, że możesz w razie potrzeby pójść się odlać?

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-04-25 09:05:46
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Pewnie że nie.

    Ale nie rozwiązuje to opisanego przeze mnie problemu robienia zdjęć tym
    kartom.

  • 8. Data: 2006-04-25 10:41:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Boombastic napisał(a):

    > Ale nie rozwiązuje to opisanego przeze mnie problemu robienia zdjęć tym
    > kartom.

    Ja tylko odpowiedziałem na pytanie.