  • 1. Data: 2002-02-08 15:00:21
    Temat: Prawo autorskie
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

    Witam,

    Wiem, ze odpowiedz na to pytanie moge znalezc, jesli tylko poszukam w sieci,
    ale zazwyczaj staram sie korzystac z prostszych sposobow :)

    Sciagnalem sobie z internetu gre, nagralem na plyte i gram w nia do oporu.
    Zadnego sprzedawania ani wypozyczania.

    Czy popelnilem przestepstwo?
    Jaka kara za to grozi?

    Pozdrawiam i dziekuje,
    PN

    p.s.
    Oczywiscie sytuacja czysto hipotetyczna :)

  • 2. Data: 2002-02-08 15:09:43
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    > ale zazwyczaj staram sie korzystac z prostszych sposobow :)
    >
    > Sciagnalem sobie z internetu gre, nagralem na plyte i gram w nia do oporu.

    Kara śmierci dla Ciebie i Twoich krewnych do piątego stopnia pokrewieństwa
    włącznie (za nieczytanie archiwum).

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-08 15:43:34
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 8 Feb 2002, KRZEM wrote:

    > Kara śmierci dla Ciebie i Twoich krewnych do piątego stopnia pokrewieństwa
    > włącznie (za nieczytanie archiwum).

    I ustawy.

    Nie bądźmy tacy surowi - w drodze łaski rada grupy może zamienić karę na
    dożywotniego plonka.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 4. Data: 2002-02-08 23:07:45
    Od: "Alki" <a...@b...gnet.pl>

    zalezy czy gra zostala udostepniona przez dystrybutora czy, zostala ona
    udostepniona bez jego wiedzy na jakims serwerze. jesli bez wiedzy na jakims
    serwerze to uzytkowanie tej gry jest niezgodne z prawem (tylko nie wiem
    jakim autorskim czy majatkowym).

  • 5. Data: 2002-02-09 08:54:37
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 9 Feb 2002, Alki wrote:

> [...]
    > serwerze to uzytkowanie tej gry jest niezgodne z prawem (tylko nie wiem

    Autorskim majątkowym.

    A gdyby przedpisca sciągnał grę rozpowszechniają jako freeware, to chyba
    nie miałby o co pytać?

  • 6. Data: 2002-02-11 08:37:14
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    st...

    > Autorskim majątkowym.
    >
    > A gdyby przedpisca sciągnał grę rozpowszechniają jako freeware, to chyba
    > nie miałby o co pytać?

    Wiem, ze drazac temat narazam sie na kolejne, jeszcze bardziej bezwzgledne
    represje ze strony "rady grupy", ale...
    Czy moglby mnie ktos laskawie odeslac do konkretnego aktu prawnego oraz
    numerow artykulow.

    Pozdrawiam,
    PN

    p.s.
    Probowalem grzebac w archiwum, ale pod dojsciu do listopada 2001 poddalem
    sie. Wiecie ile tego jest?! A jak napisze "Prawo autorskie" w wyszukiwarce
    to mam wszystko o prawie autorskim, poza tym, co mnie interesuje.
    Moze wiec troszke mniej niz dozywotni plonek?

  • 7. Data: 2002-02-11 08:52:23
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 11 Feb 2002, Pawel Nowak wrote:

    > Czy moglby mnie ktos laskawie odeslac do konkretnego aktu prawnego oraz
    > numerow artykulow.

    art. 17 PrAut i art. 77 odnośnie wyłączenia dozwolonego użytku przy
    programach.

    > Probowalem grzebac w archiwum, ale pod dojsciu do listopada 2001 poddalem
    > sie. Wiecie ile tego jest?! A jak napisze "Prawo autorskie" w wyszukiwarce

    To trzeba było wpisać coś konkretniejszego :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 8. Data: 2002-02-11 10:44:08
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

    > art. 17 PrAut i art. 77 odnośnie wyłączenia dozwolonego użytku przy
    > programach.

    Dziekuje. Ale te artykuly nic nie mowia konsekwencjach dla pirata. Czy moze
    tylko ja nie potrafie ich wyczytac?

    Np. "prawo autorskie 17 77"? :)

    Pozdrawiam,
    PN

  • 9. Data: 2002-02-11 11:17:35
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 11 Feb 2002, Pawel Nowak wrote:

    > Dziekuje. Ale te artykuly nic nie mowia konsekwencjach dla pirata. Czy moze
    > tylko ja nie potrafie ich wyczytac?

    A, przepisy karne to znowuż art. 114-120 ustawy. Polecam też art. 291-293
    KK.

    > Np. "prawo autorskie 17 77"? :)

    Nie, "prawo autorskie ustawa" - i już znalazłbyś odpowiednie normy.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)