  • Data: 2004-02-21 16:09:13
    Temat: Re: Prawa syna i żony
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bubu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c17ver$reg$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No widzisz jak ładnie wyjaśniłeś jakie zadania spełnia ta procedura
    > i orzeczenie NSA.
    > A cała dyskusja jest o wmeldowaniu się i zamieszkaniu w domu
    > jednorodzinnym wbrew woli właściciela tego domu a nie o dopełnieniu
    > formalności ewidencyjnych .

    Nie. Cała dyskusja wpewnym momencie przeszła to, czy mozliwe jest
    ZAMELDOWANIE się wbrew woli właściciela. Jak widac jest możliwe, a nie jak
    niektórzy powyżej twierdzili...

    > Jeśli nie masz umowy na zamieszkanie to nie mieszkasz i nie masz meldunku.

    Hmmm. Jak nie mam umowy na mieszkanie to nie znaczy że nie mieszkam. Umowa
    stanowi prawo a zamieszkanie stanowi fakt. Oczywiście najlepiej jest jak
    osoba faktycznie zmieszkujaca ma prawo zamieszkiwać. Ale zdaża się też tak,
    ze osoby nie mające prawa do zamieszkiwania zamieszkują faktycznie w lokalu
    i o dziwo nawet maja meldunek.

    SPróbuję jeszcze raz wyjaśnić pewne subtelności tego zagadnienia:

    1. Prawo zamieszkiwania - uprawnienie wynikające z ustawy lub umowy do
    zamieszkiwania w danym lokalu.
    2. Fakt zamieszkiwania - stałe i faktyczne przebywanie w jakimś lokalu,
    zarówno legalne jak i bez tytułu prawnego.
    3. Zameldowanie - urzędowe poświadczenie faktu zamieszkiwania.

    > TAK , cały czas jest dyskusja O PRAWIE DO ZAMIESZKANIA .
    > Tak wynika z treści od pierwszego postu i intencji autora .

    Tak, ale w pewnym momencie zeszła ona na kwestię uprawnień wynikających z
    meldunku. Ktoś chyba napisał, że bez zgody własciciela nikogo nie mozna
    zameldować...

    RF