  • Data: 2004-02-21 17:05:13
    Temat: Re: Prawa syna i żony
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c17sf7$mui$1@inews.gazeta.pl...

    > Gdyby było inaczej to by wiedział, że tzw "zameldowanie" samo w sobie nie
    > daje żadnych praw. Jest to tylko urzedowe zgłoszenie miejsca (adresu)
    > stałego bądź czasowego pobytu osoby, a tzw "meldunek" jest to tylko
    > poświadczenie faktu zamieszkiwania pod danym adresem. TO, że ktos jest
    > gdzieś zameldowany samo w sobie nie narusza w zaden sposób prawa własności
    > nie daje wprost prawa do zamieszkiwania pod danym adresem.

    Czyli jeśli jestem właścicielem domu i mam tam zameldowanego pana X, to
    mam prawo go nie wpuścić? ("Pan już tu nie mieszka") Czy on wtedy może
    przyjść z Policją, żeby go wpuścić?

    > A owa "zgoda na zameldowanie" to wszak nic innego jak potwierdzenie przez
    > ową osobę (właściciela lub zarządcę nieruchomosci) faktu, ze ta osoba tam
    > zamieszkuje. Dlatego w przypadku braku zgody mozna dowodzić ze faktycznie
    > się w danym lokalu zamieszkuje i uzyskać "meldunek" wbrew woli
    właściciela,
    > za to zgodnie z prawem. Natomiast jak ktos jest zameldowany a nie
    > zamieszkuje - wówczas mozna go wymeldować (za jego zgodą-potwierdzeniem
    tego
    > faktu, lub tez pomimo sprzeciwu, gdy wykarze się, że nei zamieszkuje).

    A jeśli (w sprawie rozpoczynającej wątek) syn próbuje mieszkać z żoną wbrew
    woli ojca (właściciela), to co ma zrobić ojciec?

    pozdrawiam
    Alek

    P.S. Ja się nie znam, więc pytam ;)