  • 1. Data: 2005-01-16 17:16:49
    Temat: Prawa autorskie zdjecia
    Od: "Maciej \"mac\" Prażucha" <m...@i...pl>

    Dopiero teraz zauwazylem ze moje zdjecie wygralo konkurs...Wszystko bylo by
    cacy gdy by nie to ze wyslal je ktos inny i ktos inny sie pod nim podpisal:
    http://www.bikeaction.pl/?menu=b14f947702d0535d745de
    e05fa1b8966&artid=eb4774d950da7af2a2c6cc50b18607f0&P
    HPSESSID=234c6830e4908f4cc9b455ec69b80e13

    Pozycja numer 7..
    Najlepsze jest to ze jeden raz wysylalem zdjecie(do sieradza - miasto
    oszusta) i wygral on 1 miejsce..
    http://www.kmbbikes.com/html/konkurswyniki.htm

    Na pierwszym zdjeciu widac wyrazne rozmazanie moich inicjalow...
    Co moge zrobic z czyms takim ? Bo zdenerwowalo mnie to ze ktos wymazuje moje
    dane, wysyla to pod swoim imieniem...

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2005-01-16 18:00:36
    Temat: Re: Prawa autorskie zdjecia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej "mac" Prażucha" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Co moge zrobic z czyms takim ? Bo zdenerwowalo mnie to ze ktos wymazuje
    moje
    > dane, wysyla to pod swoim imieniem...

    Gość popełnił przestępstwo opisane w art. 115. 1. Ust. z dnia 4 lutego 1994
    r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych : Kto przywłaszcza sobie
    autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego
    utworu albo artystycznego wykonania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 3.

    W opisanym wypadku prosto to stosunkowo dowieść, bo przecież Twoje zdjęcie
    zostało w tym starym konkursie opublikowane i wiadomo, kiedy to było mniej
    więcej. Ponieważ uważam, ze gość po prostu postąpił bezczelnie do granic, to
    bez skrupułów na Twoim miejscu złożył bym zawiadomienie o przestępstwie. nie
    zapomnij o złożeniu wniosku o ściganie, bowiem takie przestępstwa są ścigane
    na wniosek.

    Jedyna wątpliwość, to miejsce popełnienia przestępstwa. Tak więc skieruj
    zawiadomienie do najbliższej Ci prokuratury.

  • 3. Data: 2005-01-16 18:12:05
    Od: Grzegorz Borek <g...@p...onet.pl>

    Maciej "mac" Prażucha wrote:

    > Na pierwszym zdjeciu widac wyrazne rozmazanie moich inicjalow...
    > Co moge zrobic z czyms takim ?

    Do sądu i:

    O naruszenie autorskich praw osobistych (przywłaszczenie Twojego zdjęcia):

    Art. 78 ust.1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych

    (...)W razie dokonanego naruszenia może także żądać, aby osoba, która
    dopuściła się naruszenia, dopełniła czynności potrzebnych do usunięcia jego
    skutków, w szczególności aby złożyła publiczne oświadczenie o odpowiedniej
    treści i formie. Jeżeli naruszenie było zawinione, sąd może przyznać twórcy
    odpowiednią sumę pieniężną tytułem zadośćuczynienia za doznaną krzywdę lub
    - na żądanie twórcy - zobowiązać sprawcę, aby uiścił odpowiednią sumę
    pieniężną na wskazany przez twórcę cel społeczny.

    Oraz w sprawie autorskich praw majątkowych:
    Art. 79. ust. 1 ustawy w.w.

    Twórca może żądać od osoby, która naruszyła jego autorskie prawa majątkowe,
    zaniechania naruszenia, wydania uzyskanych korzyści albo zapłacenia w
    podwójnej, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione, potrójnej wysokości
    stosownego wynagrodzenia z chwili jego dochodzenia; twórca może również
    żądać naprawienia wyrządzonej szkody, jeżeli działanie naruszającego było
    zawinione.

    --
    Grzegorz Borek

  • 4. Data: 2005-01-16 18:19:42
    Od: "Maciej \"mac\" Prażucha" <m...@i...pl>

> [...]
    > nie
    > zapomnij o złożeniu wniosku o ściganie, bowiem takie przestępstwa są

    A czy ja przy takich zgloszeniach i wnioskach bede musial cos "inwestowac"
    ?
    Bo tak...to sie nie oplaca...Jezeli nie, to czmeu nie dac nauczki takiemu..

  • 5. Data: 2005-01-16 18:45:42
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 16/01/2005 19:19, Maciej "mac" Prażucha wrote :

    > A czy ja przy takich zgloszeniach i wnioskach bede musial cos "inwestowac"
    > ?
    > Bo tak...to sie nie oplaca...Jezeli nie, to czmeu nie dac nauczki takiemu..

    Poświęcasz tylko swój czas. Idąc na policję albo do prokuratury weź
    koniecznie ze sobą wydruki tychże stron oraz (jeśli masz) odbitkę zdjęcia.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 6. Data: 2005-01-16 18:55:07
    Od: "Maciej \"mac\" Prażucha" <m...@i...pl>

    > Poświęcasz tylko swój czas. Idąc na policję albo do prokuratury weź
    > koniecznie ze sobą wydruki tychże stron oraz (jeśli masz) odbitkę zdjęcia.

    Odbitke.. ? mam to tylko w wersji 640x480... zrobilem to keidys kamera :)
    to mam isc to wywolac czy jak? :)))))

  • 7. Data: 2005-01-16 20:49:14
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 19:55:07 +0100, Maciej "mac" Prażucha napisał(a):

    > Odbitke.. ? mam to tylko w wersji 640x480... zrobilem to keidys kamera :)
    > to mam isc to wywolac czy jak? :)))))

    Tak jakoś dziwnie pytasz - masz poprostu udowodnić ,że to jest twoje
    zdjęcie.Jjeżeli tego w sposób jasny i zdecydowanu nie potrafisz udowodnić
    to szkoda czasu.Dodam jedną sprawę pamiętaj - sam to chyba wiesz- że,
    jeżeli masz zdjęcie tylko ww formie cyfrowej to udowodnie ,że jest to
    napewno twoje zdjęcie może być trudne.Mając "photoschopa" lub "gimpa"i inne
    tego typu programy mogę zmienić każde zdjęcie w dowolny sposób i "nagrać"
    je w postaci cyfrowej, a następnie mogę robić z tego odbitki.
    Najlepiej gdybyś miał oryginalny nośnik nie obrobiony lub negatyw.To jeżeli
    chodzi o sprawę karną a do organizatorów konkursu też warto się zwrócić z
    zapytaniem czy widzą tn "zmieniony" podpis i co oni na to
    JanuszHr

  • 8. Data: 2005-01-16 20:59:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz" <h...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > chodzi o sprawę karną a do organizatorów konkursu też warto się zwrócić z
    > zapytaniem czy widzą tn "zmieniony" podpis i co oni na to

    Ale nie zgłosisz go jako swoje do konkursu pół roku wcześniej. Wszystko inne
    jest możliwe.

  • 9. Data: 2005-01-16 21:02:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    "inwestowac"
    > ?
    > Bo tak...to sie nie oplaca...Jezeli nie, to czmeu nie dac nauczki

    Nie musisz nic inwestować. Jeśli zrobiłeś to kamerą, to w zawiadomieniu
    podaj typ kamery oraz jej numer fabryczny. Kamera, oraz każde inne
    urządzenie z reguły pozostawia na zdjęciu niewidoczne gołym okiem ślady. Ale
    biegły j znajdzie. A to jakiś piksel matrycy inaczej kolor odbiera, czasem
    obiektyw ma jakąś minimalną wadę. Nie ma potrzeby, byś to zdjęcie wywoływał.
    jeśli jest w postaci cyfrowej to wydrukuj i dołącz również w postaci
    cyfrowej wypalone na płytce.

    Do zawiadomienia dołącz wydrukowane te strony. Poszukaj też adresów
    organizatorów tych konkursów, to będzie organom łatwiej.

  • 10. Data: 2005-01-16 21:05:09
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 16/01/2005 21:49, Janusz wrote :

    > Tak jakoś dziwnie pytasz - masz poprostu udowodnić ,że to jest twoje
    > zdjęcie.

    Wskazanie, że na zdjęciu jest twój garaż (pokój, piwnica, czy inne
    miejsce które Ty wiesz gdzie jest, a przeciwnik nie wie), albo jeśli
    masz to koło co jest na nim też wystarczy...

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)