  • 11. Data: 2005-01-16 22:33:54
    Temat: Re: Prawa autorskie zdjecia
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 21:59:00 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale nie zgłosisz go jako swoje do konkursu pół roku wcześniej. Wszystko inne
    > jest możliwe.
    Ja nie kwestionuję ,że On jest autorem ,tylko zwracam uwagę na możliwe
    komplikacje.Druga strona może powiedzieć: "miałem to zdjęcie od 8 miesięcy
    i teraz wysłałem na konkurs - a pólroku temu ktoś chyba mi je podprowadził"
    Nie do końca masz rację mówiąc o możliwości ekspertyzy na podstawie
    wydruku.taka ekspertyza jest droga a jej wynik może być wcale nie
    jednoznaczny a nawet wskazać co innego niż się zamieżało./trochę znam się
    na tym/.Prostsze jest to co pisze Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki i
    może to być wielkim zaskoczeniem dla złodzieja i tanim rozwiązaniem
    problemu.Njprostszym jest negatyw.
    JanuszHr

  • 12. Data: 2005-01-16 23:33:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Janusz" <h...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > komplikacje.Druga strona może powiedzieć: "miałem to zdjęcie od 8 miesięcy
    > i teraz wysłałem na konkurs - a pólroku temu ktoś chyba mi je

    Alez oczywiście. Pisząc o tym konkursie chodziło mi o udowodnienie, że nasz
    kolega to zdjęcie zrobił wcześniej. By uniknąć podejrzeń, że załóżmy widząc
    to nagrodzone zrobił identyczne swoje i teraz się chwali.

    > Nie do końca masz rację mówiąc o możliwości ekspertyzy na podstawie
    > wydruku.

    Ja nie przewiduję w ogóle ekspertyzy na wydruku. Nie znam biegłego, który by
    tego dokonał. Wydruki są potrzebne dla zobrazowania. Stad mój wniosek, by
    równocześnie sam plik cyfrowy wypalił na płytce CD. Jeśli będzie potrzebna
    ekspertyza, to biegły będzie musiał mieć zarówno plik jak również samą
    kamerę. Inaczej sobie tego nie wyobrażam.

    Ale trudno, by i kamerę dołączył do zawiadomienia. Tym bardziej, że jak
    słusznie ktoś tu zauważył to jedno z najprostszych pytać do podejrzanego, to
    jest by wskazał miejsce, gdzie to zdjęcie wykonał. jeśli to garaż
    pokrzywdzonego, to sprawa może się wyjaśnić już na tym etapie.