  • 1. Data: 2010-05-23 06:23:14
    Temat: Praca - rozwiazanie umowy
    Od: <j...@o...pl>

    witam i proszę o pomoc

    Moj pracodawca nie wypłacił mi (i innym pracownikom) do tej pory
    wynagrodzenia za miesiąc kwiecień ,
    do tego nie zapewnia mi pracy tj. przymusowo siedze w domu .

    Mam umowe na czas nieokreślony. Chcę rozwiazac umowe bez wypowiedzenia.
    W uzasadnieniu podając Art.94 $ 5 , i dalej chciałbym się odnieść do tego że
    pracodawca
    nie zapewnia mi pracy ale nie potrafie tego ując czy znaleść odpowiedniego
    artykułu w Kodeksie.

    Czy moge wypowiedzenie wysłać poleconym lub/i faksem ?

    --
    Pozdrawiam Janusz

  • 2. Data: 2010-05-23 19:22:45
    Temat: Re: Praca - rozwiazanie umowy
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    Nie znam paragrafu, to się zmieniło zdaje się 1 stycznia 2001,
    a niedługo potem zdaje się Sąd Najwyższy uznał, że niepłacenie pensji jest
    ciężkim naruszeniem obowiązku pracodawcy, więc pracownik może z takiego
    powodu wypowiedzieć umowę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy.

  • 3. Data: 2010-05-27 23:07:21
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witam i proszę o pomoc
    >
    > Moj pracodawca nie wypłacił mi (i innym pracownikom) do tej pory
    > wynagrodzenia za miesiąc kwiecień ,
    > do tego nie zapewnia mi pracy tj. przymusowo siedze w domu .

    Ale jak to przymusowo? Przyjeżdżam do pracy i nic nie robię 8 godzin i mi za
    to się należy
    wynagrodzenie. Za nie świadczenie pracy też się należy? Sieroty jakieś
    jesteście i nie macie
    Związków zawodowych ani prawnika? To biegiem do Państwowej Inspekcji Pracy!
    Ale w pracy macie być codziennie zgodnie z regulaminem bo was wyrzucą na
    zbity pisk!

    Feromon

  • 4. Data: 2010-05-29 11:20:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 May 2010, Feromon wrote:

    > Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak to przymusowo? Przyjeżdżam do pracy i nic nie robię 8 godzin i mi za
    > to się należy wynagrodzenie.

    Dla porządku: niekoniecznie całe. Przy różnych "nieokreslonosciach"
    może być 60% z art.81 KP

    > Ale w pracy macie być codziennie zgodnie z regulaminem bo was wyrzucą na
    > zbity pisk!

    Jak ich pracodawca zwolnił z obowiązku świadczenia pracy, to niby
    z jakiej okazji??

    pzdr, Gotfryd