  • 1. Data: 2010-05-22 20:21:40
    Temat: czy grillowanie podlega zakazom
    Od: "karamba" <k...@r...ba.pl>

    Czy grillowanie na tarasie/balkonie budynku wielorodzinnego podlega
    ograniczeniom lub zakazom?

  • 2. Data: 2010-05-22 20:23:47
    Temat: Re: czy grillowanie podlega zakazom
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 May 2010 22:21:40 +0200, karamba napisał(a):

    > Czy grillowanie na tarasie/balkonie budynku wielorodzinnego podlega
    > ograniczeniom lub zakazom?

    Zakazy są, prawdopodobnie wynikające z regulaminu spółdzielni/wspólnoty. Z
    prawnych przychodzi mi do głowy tylko zagrożenie pożarem :)

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2010-05-22 21:33:33
    Od: " GK" <k...@W...gazeta.pl>

    Wszystko zależy od okoliczności, jeśli jest to b. uciążliwe to przede
    wszystkim art. 144 Kodeksu cywilnego.

    GK

  • 4. Data: 2010-05-23 06:24:52
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    4at2w$....@4...net
    *scream* napisał(-a):

    > Zakazy są, prawdopodobnie wynikające z regulaminu
    > spółdzielni/wspólnoty. Z
    > prawnych przychodzi mi do głowy tylko zagrożenie pożarem :)

    Mojemu bratu który wadł na ten "genialny" pomysł żeby grilować na
    balkonie ludzie (i wcale nie sąsiedzi) wezwali straż pożarną, za którą
    musiał zapłacić. I słusznie. nie każdy ma przyjemność wąchać dymy i
    zasmradzać sobie mieszkanie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2010-05-23 07:02:30
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    karamba pisze:
    > Czy grillowanie na tarasie/balkonie budynku wielorodzinnego podlega
    > ograniczeniom lub zakazom?

    Ustawa o własności lokali:

    "albo przez swoje niewłaściwe zachowanie czyni korzystanie z innych
    lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym, "

    - smród z Twojego grila może być dla mnie uciążliwy.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek

  • 6. Data: 2010-05-23 20:56:10
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 May 2010 21:33:33 +0000 (UTC), GK napisał(a):

    > Wszystko zależy od okoliczności, jeśli jest to b. uciążliwe to przede
    > wszystkim art. 144 Kodeksu cywilnego.

    Ale do tego policja ani straż pożarna nic nie mają :)

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2010-05-24 05:15:23
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-05-23 09:02, Pyrtek pisze:
    > "albo przez swoje niewłaściwe zachowanie czyni korzystanie z innych
    > lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym, "
    >
    > - smród z Twojego grila może być dla mnie uciążliwy.

    Wiesz, taka interpretacja IMHO średnio "się broni". Np. mnie może
    przeszkadzać smród twoich skarpetek (no offense). I co, mam wzywać straż
    miejską?
    pwz

  • 8. Data: 2010-05-24 06:00:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pwz wrote:

    > Wiesz, taka interpretacja IMHO średnio "się broni". Np. mnie może
    > przeszkadzać smród twoich skarpetek (no offense). I co, mam wzywać
    > straż miejską?

    jeśli roznosi sie na całe osiedle, albo choćby zasmradza okoliczne lokale,
    to tak.

    podobnie jakbyś nie sprzątał w swoim domu i smród oraz robaki były uciążliwe
    dla sąsiadów.

  • 9. Data: 2010-05-24 08:55:49
    Od: Pyrtek <u...@n...com>

    pwz pisze:

    > Wiesz, taka interpretacja IMHO średnio "się broni". Np. mnie może
    > przeszkadzać smród twoich skarpetek (no offense). I co, mam wzywać straż
    > miejską?
    > pwz

    Poczytaj cytowaną ustawę i dalszy ciąg cytatu. Tam dalej jest o sądzie.
    "Skarpetki" przed sądem padną, gril - ma szanse się utrzymać. W
    praktyce, jeśli ktoś to robi często i naprawdę uciążliwie, to sąsiedzi
    piszą do zarządcy, zarządca klienta upomina, jeśli to nie działa, to SM
    robi protokół stwierdzający to-i-owo i ew. (tego nie wiem!) lepi
    gościowi mandat). Jak to dalej nie działa (to już rzadkość i dotyczy
    dużo grubszych uciążliwości), to można klienta wyeksmitować licytacją.

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek.

  • 10. Data: 2010-05-24 09:46:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > jeśli roznosi sie na całe osiedle, albo choćby zasmradza okoliczne
    > lokale, to tak.
    >
    > podobnie jakbyś nie sprzątał w swoim domu i smród oraz robaki były
    > uciążliwe dla sąsiadów.

    W Polsce zawsze się znajdzie na kogoś paragraf, albo zawsze ktoś
    będzie bezkarny. Jak w zeszłym roku ktoś spalił flagę unii europejskiej,
    to dostał wyrok nakazowy za nieostrożne obchodzenie się z ogniem. Co
    ciekawe, palenie opon na demonstracjach za niebezpieczne uważane już nie
    jest.

    --
    Liwiusz