  • 11. Data: 2005-09-22 20:36:24
    Temat: Re: Pozew sadowy
    Od: "Fuzzy" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > wyłudziła (na czym to polegało?) czy pożyczyła i nie oddała?

    Wyludzila-obiecala cos zalatwic i nie zalatwila. Dokladnie chodzilo o prace
    za granica, po czym sama zmyla sie z kraju. Wiem, ze dalem sie nabic w
    butelke, ale teraz nie ma co rozpamietywac tylko trzeba cos z tym zrobic. Mam
    dowody na wszystko: przelewy bankowe, nagrane rozmowy telefoniczne, swiadkow.
    Tylko problem w tym, ze nie mam zielonego pojecia jak sie za to zabrac, a
    musze jutro byc w prokuraturze :(

    --
    Pozdrawiam,
    Fuzzy

  • 12. Data: 2005-09-22 20:47:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Fuzzy napisał(a):
    > Wyludzila-obiecala cos zalatwic i nie zalatwila. Dokladnie chodzilo o prace
    > za granica, po czym sama zmyla sie z kraju.

    cóż, jeśli zmyła się z kraju, to nie liczyłbym na szybkie odzyskanie
    pieniędzy...

    KG

  • 13. Data: 2005-09-22 20:48:11
    Od: "Fuzzy" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > cóż, jeśli zmyła się z kraju, to nie liczyłbym na szybkie odzyskanie
    > pieniędzy...

    W tej chwili jej nie ma w kraju ale pod koniec roku wraca. Tylko musze
    zglosic to do prokuratury...

    --
    Pozdrawiam,
    Fuzzy

  • 14. Data: 2005-09-22 20:54:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Fuzzy napisał(a):
    > Ktory, Waszym zdaniem, sposob jest pewniejszy/latwiejszy/szybszy na
    > odzyskanie pieniedzy?

    warunkiem powodzenia obu jest to, aby prokuratura uznała całość za
    przestępstwo
    wniosek jest łatwiejszy, nie musisz wiele robić, wystarczy że go
    złożysz; sąd musi go rozpoznać...
    powództwo adhezyjne to Twój pozew, taki jak w postępowaniu cywilnym,
    tyle że rozpoznawany razem ze sprawą karną - ale ryzykujesz że sąd
    pozostawi takie powództwo bez rozpoznania, bo zbytnio przedłużałoby
    postępowanie; równocześnie musisz (powinieneś) popierać to powództwo tak
    jak przed sądem cywilnym, składać wnioski dowodowe itd. masz też prawa
    strony postępowania

    > I w jaki sposob to wszystko przeprowadzic? Jestem w
    > tych sprawach zielony-prosze o pomoc.

    najpierw zgłoś zawiadomienie o przestępstwie - tam, gdzie było
    popełnione, nie musisz w prokuraturze, możesz na policji
    już później, przed sądem, zadbaj o to, żeby być oskarżycielem
    posiłkowym; będziesz wtedy mógł zadawać pytania, zaskarżyć orzeczenie
    itd. Na złożenie takiego wniosku masz czas do chwili odczytania aktu
    oskarżenia na rozprawie.
    natomiast wniosek o naprawienie szkody możesz złożyć do czasu
    zakończenia Twojego pierwszego przesłuchania przed sądem, a powództwo
    adhezyjne tak jak oświadczenie o chęci zostania oskarżycielem posiłkowym
    ale najlepiej zrobić wszystko wcześniej i na piśmie

    przeczytaj też art. 49-58 i 62-70 kodeksu postępowania karnego i art.46
    kodeksu karnego, zresztą powinny być na pouczeniu jakie dostaniesz jako
    pokrzywdzony

    KG

  • 15. Data: 2005-09-23 06:06:32
    Od: "Fuzzy" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

> [...]
    >
    > przeczytaj też art. 49-58 i 62-70 kodeksu postępowania karnego i art.46
    > kodeksu karnego, zresztą powinny być na pouczeniu jakie dostaniesz jako

    Wielkie dzieki za pomoc. W koncu wiem jak zaczac a pozniej moze samo jakos
    pojdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Fuzzy

  • 16. Data: 2005-09-23 20:25:37
    Od: Pozoreusz <pozip@SPAM_TRAPop.pl>

    Fuzzy napisał(a):

    [...]
    > I jeszcze jedno: czy moge sie zglosic z ta sprawa do dowolnej prokuratury w
    > kraju, czy musze isc tam do ktorej niejako "naleze" poprzez adres
    > zameldowania?

    prokuratura właściwa ze względu na miejsce popełnienia przestępstwa

    --
    Pozoreusz aka Zipo