  • 101. Data: 2008-08-01 20:57:15
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 20:41:08 +0200, Tristan napisał(a)
    w:<news:g6vlc4$rqs$2@news.onet.pl>:

    > No i? Tłukli dzieci i im je zabrali. Dziwisz się?

    Tak, dziwię się. Kiedy normalnym rodzicom (tłukli to nadużycie semantyczne)
    zabiera się dzieci, to najbardziej cierpią właśnie one. W takim kraju nie
    żyć, lecz umierać.

    > Zresztą w drapieżnym kapitaliźmie USA można iść do pierdla
    > za ,,molestowanie'' w postaci rozmowy z kobietą, więc rozmawia się z nimi
    > przy świadkach. Słyszałem też o przypadku zamknięcia ojca, który pomagał
    > swojej córeczce w kąpieli. Tam to dopiero jest szaleństwo.

    To też prawda. Ja nie wychwalam Ameryki.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 102. Data: 2008-08-01 21:13:01
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 20:19:28 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Tak, runely paradoksalnie... te lepsze. Te, ktore nie mialy przerostu
    > inwestycji, terenow itd. itp. Te, ktore prawidlowo gospodarowaly.

    No tak, jeśli już to dlatego, że u nas kiepskie przedsiębiorstwo mogło
    zawsze liczyć na wsparcie, a już jeśli zatrudnia przeszło 2000
    pracowników to wsparcie było prawie oczywiste.

    Ale jeśli znasz statystyki to OK. Bo ja nie znam. Ale naprawdę popiwku
    bym z tym chyba nie mieszał.

    > Sytuacja byla dokladnie taka sama, jak obecnie w przypadku
    > szpitali i ZOZ-ow. Ten, kto byl racjonalny, gospodarny - dostal w d.pe.
    > Ten, kto szastal kasa - bedzie oddluzony. No i kto wyszedl na idiote?

    Ano właśnie.

    > Wtedy bylo dokladnie tak samo. Mieszanie sie panstwa do polityki
    > gospodarczej jest obecnie tak samo zle, jak wtedy w okresie 1989-1991.

    Ano właśnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 103. Data: 2008-08-01 21:42:08
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jacek_P wrote:

    > Chyba nie on. A w kazdym razie nie informatyki. To dziedzina
    > inzynierska i do bolu racjonalna. Tristan tam nie pasuje.

    Skąd takie przekonanie, że nauczyciel informatyki musi znać się na
    informatyce?

    M.

  • 104. Data: 2008-08-01 21:47:40
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > I AFAIR to był ostatni przypadek pobierania prowizji "za wpływ"
    > w .pl, dlatego mnie to zdziwiło i pytałem o szczegóły :)

    Takie są wszystkie operacje typu "dla nadawcy za darmo" poza nielicznymi
    wyjątkami wplat na cele charytatywne.

    M.

  • 105. Data: 2008-08-01 22:00:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisal:

    > Skąd takie przekonanie, że nauczyciel informatyki musi znać się na
    > informatyce?

    8^O

    Cholera, zapomnialem, ze mowimy o polskim szkolnictwie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 106. Data: 2008-08-02 01:28:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 22:57
    (autor Szerr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1hvaonf4rz26l$.1b79h9pdajhah$.dlg@40tude.net>):

    > Tak, dziwię się. Kiedy normalnym rodzicom (tłukli to nadużycie
    > semantyczne)

    Przychodził posiniaczony do szkoły, skarżył się na bicie w domu.
    Przesłuchali go, wyszło, że bity... Ja tam w dupę nieraz dostałem za
    dziecka i nieźle bolało, a siniaków nie było. To jak oni go obsiniaczyli,
    to mówisz, że nie tłukli?

    > zabiera się dzieci, to najbardziej cierpią właśnie one.

    Dlatego właśnie co chwilę w polsce słychać o pijanych matkach, wypadniętych
    z okna dzieciach, pobitych niemowlakach itepe. Teraz już wiem -- to
    dlatego, żeby nie cierpiały.

    Fragment bibliografii:
    http://www.mymo.pl/sport/single-news/article/znecal-
    sie-nad-6-letnia-dziewczynka.html
    http://www.google.com/search?q=pijana+matka&ie=UTF-8
    &oe=UTF-8
    http://www.google.com/search?hl=pl&q=wypad%C5%82o+z+
    okna&btnG=Szukaj&lr=

    > To też prawda. Ja nie wychwalam Ameryki.

    No ale skoro socjalizm be, kapitalizm be, dyktatura be, państwo wyznaniowe
    be.... no to co jest niebe?

    --
    Tristan

  • 107. Data: 2008-08-02 01:43:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 22:23
    (autor Kocureq
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6vrcg$r2h$1@inews.gazeta.pl>):

    > Uważam, że fachowców demokratycznie się wybrać nie da.

    po pierwsze primo:

    Ja myślę, że się da. Tylko trzeba zlikwidować to, że obecni rządzący przez
    ostatnie 10 lat przeszli przez 20 partii i w ogóle skaczą tam, gdzie im się
    podoba. Stabilność partyjna i programowa powinna być warunkiem dopuszczenia
    do wyborów. Partia która powstała na mniej niż 4 lata przed wyborami --
    won. Polityk, który zmienił partię na mniej niż 2 lata przed wyborami --
    won. No i niezależne grupy ekspertów doradzające ministrom.

    po drugie primo:
    łatwiej w socjalizmie niż kapitalizmie. W tym drugim spory wpływ na
    działanie polityków mają walizeczki prokomów, microsoftów, abegów i innych.
    Jeżeli ustrój zakłada działanie dla dobra narodu, to dewiantem może być
    tylko urzędnik. W kapitalizmie dochodzą dewiacje kapitalizmu.

    > Poza tym - jak
    > ocenisz czy ktoś jest fachowcem, nie mając z nim bliższego kontaktu, ani
    > samemu nie będąc fachowcem w danej dziedzinie?

    Choćby po efektach działania.

    > Mówi to teoria i pokazuje praktyka, a ty zaczynasz pisać bzdury na
    > poziomie podstawówki...
    > "rządzić powinni fachowcy"
    > "należy być dobrym dla ludzi"
    > "należy innym pomagać"

    No i tak się staram żyć i każdy powinien. Bo co proponujesz? machnijmy ręką
    i wprowadźmy prawo dżungli? No to jest kilka takich państw, ja dziękuję.

    --
    Tristan

  • 108. Data: 2008-08-02 01:49:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.08.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > No właśnie nie :( Lubię słońce, ciepełko... O! Taką pogodę jak jest teraz. A
    > ciepły ubiór niewiele daje, a do tego brak słońca powoduje depresję, a ja
    > jestem na to czuły. Potrzebuję dużo nasłonecznienia. Polska też jest do
    > dupy, chciałbym do NZ najlepiej. Ponoć nie dotarł tam jeszcze usański
    > kapitalizm (Australia już ponoć padła) i żyje się nawet dobrze. Tylko nie
    > stać mnie i z językiem ciężko :(

    Rozważ Singapur. Przedziwna mieszanka socjalizmu, kapitalizmu i dyktatury
    w dodatku rządzona tak, że trudno się przyczepić. Albo być uwielbiał albo
    znienawidził :)

    Swoją drogą, jaka egzotyczna dyskusja, niby dość emocjonalna a jeszcze
    (zdaje się, bo nie dobrnąłem do końca) nikt nikogo nie zwyzywał. Pewnie
    brak odpowiednich osób.

    --
    Marcin

  • 109. Data: 2008-08-02 01:49:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 22:02
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6vq46$4sf$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Chyba nie on. A w kazdym razie nie informatyki. To dziedzina
    > inzynierska i do bolu racjonalna. Tristan tam nie pasuje.

    racjonalizm = poglądy polityczne zgodne z USA?

    Wg SJP to:

    racjonalizm
    1. ?przekonanie o sile i możliwościach poznawczych rozumu ludzkiego oraz o
    konieczności kierowania się nim we wszelkim działaniu?
    2. ?kierunek filozoficzny przyznający rozumowi główną bądź wyłączną rolę w
    procesie poznania?
    3. ?stanowisko domagające się przestrzegania restrykcyjnych norm naukowości
    poznania?
    ? racjonalistyczny ? racjonalistycznie

    Nie wiem jak to się ma do moich poglądów prospołecznych. A akutrat są one
    bardzo zgodne z częścią informatyki kreowaną przez społeczności wolnego
    oprogramowania. Nie ja jeden zauważam, że drapieżny kapitalizm zabija
    człowieka w człowieku.

    Hoarders may get piles of money,
    That is true, that is true.
    But they cannot help their neighbors;
    That's not good, that's not good.

    --
    Tristan

  • 110. Data: 2008-08-02 02:00:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 21:42
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6vout$gq0$1@inews.gazeta.pl>):

    > Z niczego. Trzeba rozpędzić towarzystwo i dać ludom swobodę.

    swobodę umierania na ulicy? Kogo stać na leczenie, jakby było pełnopłatne?
    Poza tym -- prywatyzacji leczenia doświadczyłem sam... Idę, płacę 70zł i
    mam medyczną na stołku w jej domu z marmurkiem... I co ona mi zbada?
    Poszedłem ostatnio u nas do laryngologa w szpitalu, to jak mu się
    zachciało, to 10 minut później miałem zdjęcie szyi, choć to laryngolog. Tak
    jest też w innych dziedzinach. Wiesz ile kosztował nas nowoczesny cyfrowy
    rentgen? Tylko centralizacja i globalizacja tego daje takie możliwości. Bo
    żaden prywatny gabinet sobie tego nie kupi.

    Biorąc pod uwagę, że chorzy to głównie biedni są, bo starzy lub chorzy, to
    poza rutynowym rutinoscorbinem mało kogo by było stać na leczenie.

    > Nie żartuj. Kasy chorych to to samo. Miały monopol, tak jak NFZ, tylko
    > na mniejszym obszarze.

    No i świetnie prosperowały.
    Poza tym -- jaki monopol? Jest masa nienfzetowych przychodni. Tylko właśnie
    kogo na to stać, a do tego usługi mają żenuła.

    > A trafność takich rozwiązań pokazałaby się gdyby ubezpieczenie chorobowe
    > nie było obowiązkowe.

    Chyba zdrowotne masz na myśli.

    Tylko co wtedy z chorymi? Byłoby jak w USA... jak jesteś zdrowy i bez
    rodzinnych podejrzeń o skłonności chorobowe, to cię ubezpieczą... A to
    działa jak ubezpieczenie auta... Na wypadek jednorazowej ,,stłuczki'' się
    nada, ale jak staniesz się nagle regularnym stłuczkowiczem, to po prostu
    wypadasz z ubezpieczenia i umierasz na ulicy.

    > Jak? Przecież każda następna ekipa poprawa zarządzanie ;) tzn. zwiększa
    > ilość urzędników i wybiera fachowców, czyli swoich.

    No i to trzeba zaorać... No ale jak się na wodza wybiera gościa, który w
    zasadzie nie kontaktuje i głównie chodzi, uśmiecha się i rusza ustami jak
    ryba, bo za młodu mu mózg marycha wypaliła....

    > Ale zastanowiłeś się dlaczego płacimy ? Bo musimy. Normalnie - to jest
    > nieprzymusowe - ubezpieczenie zwrotne nie robiłoby takich rzecz, a jakby
    > robiło to ludzie zagłosowali by nogami i byłoby po takiej firmie.

    Ale nogami by zagłosowali zdrowi i bogaci. Bo chorzy by umarli. Sorry, ale
    do UPR mnie po prostu nie przekonasz.

    > Trudno wymagać, by, jak debile głosują, wybierali mądrych ludzi. Każdy
    > wybiera sobie podobnych :)
    > A poza tym FACHOWCY zajmują się sensownymi rzeczami, a nie kandydowaniem.

    Ah, nie muszą kandydować... Mogą sensownie właśnie zarządzać.... Bo przecie
    polityk z kandydowania to tylko reprezentacja. On nie ma być fachowcem. On
    ma być łącznikiem pomiędzy narodem a fachowcami.

    --
    Tristan