    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Date: Sat, 02 Aug 2008 04:00:23 +0200
    <g6t366$qb8$1@inews.gazeta.pl> <g6u69p$k9a$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0808010935050.2688@quad> <g6uit3$p5t$4@news.onet.pl>
    <g6ujpk$ssh$1@news.onet.pl> <g6uke3$u7e$5@news.onet.pl>
    <g6ukpb$s5$1@news.onet.pl> <g6ul67$u7e$8@news.onet.pl>
    <g6ulqf$4b1$1@news.onet.pl> <g6unsm$aj0$1@news.onet.pl>
    <g6uod1$slh$1@inews.gazeta.pl> <g6v21q$8bp$2@news.onet.pl>
    <g6v6e0$hnv$1@inews.gazeta.pl> <g6vlkv$rqs$3@news.onet.pl>
    <g6vout$gq0$1@inews.gazeta.pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 21:42
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6vout$gq0$1@inews.gazeta.pl>):

    > Z niczego. Trzeba rozpędzić towarzystwo i dać ludom swobodę.

    swobodę umierania na ulicy? Kogo stać na leczenie, jakby było pełnopłatne?
    Poza tym -- prywatyzacji leczenia doświadczyłem sam... Idę, płacę 70zł i
    mam medyczną na stołku w jej domu z marmurkiem... I co ona mi zbada?
    Poszedłem ostatnio u nas do laryngologa w szpitalu, to jak mu się
    zachciało, to 10 minut później miałem zdjęcie szyi, choć to laryngolog. Tak
    jest też w innych dziedzinach. Wiesz ile kosztował nas nowoczesny cyfrowy
    rentgen? Tylko centralizacja i globalizacja tego daje takie możliwości. Bo
    żaden prywatny gabinet sobie tego nie kupi.

    Biorąc pod uwagę, że chorzy to głównie biedni są, bo starzy lub chorzy, to
    poza rutynowym rutinoscorbinem mało kogo by było stać na leczenie.

    > Nie żartuj. Kasy chorych to to samo. Miały monopol, tak jak NFZ, tylko
    > na mniejszym obszarze.

    No i świetnie prosperowały.
    Poza tym -- jaki monopol? Jest masa nienfzetowych przychodni. Tylko właśnie
    kogo na to stać, a do tego usługi mają żenuła.

    > A trafność takich rozwiązań pokazałaby się gdyby ubezpieczenie chorobowe
    > nie było obowiązkowe.

    Chyba zdrowotne masz na myśli.

    Tylko co wtedy z chorymi? Byłoby jak w USA... jak jesteś zdrowy i bez
    rodzinnych podejrzeń o skłonności chorobowe, to cię ubezpieczą... A to
    działa jak ubezpieczenie auta... Na wypadek jednorazowej ,,stłuczki'' się
    nada, ale jak staniesz się nagle regularnym stłuczkowiczem, to po prostu
    wypadasz z ubezpieczenia i umierasz na ulicy.

    > Jak? Przecież każda następna ekipa poprawa zarządzanie ;) tzn. zwiększa
    > ilość urzędników i wybiera fachowców, czyli swoich.

    No i to trzeba zaorać... No ale jak się na wodza wybiera gościa, który w
    zasadzie nie kontaktuje i głównie chodzi, uśmiecha się i rusza ustami jak
    ryba, bo za młodu mu mózg marycha wypaliła....

    > Ale zastanowiłeś się dlaczego płacimy ? Bo musimy. Normalnie - to jest
    > nieprzymusowe - ubezpieczenie zwrotne nie robiłoby takich rzecz, a jakby
    > robiło to ludzie zagłosowali by nogami i byłoby po takiej firmie.

    Ale nogami by zagłosowali zdrowi i bogaci. Bo chorzy by umarli. Sorry, ale
    do UPR mnie po prostu nie przekonasz.

    > Trudno wymagać, by, jak debile głosują, wybierali mądrych ludzi. Każdy
    > wybiera sobie podobnych :)
    > A poza tym FACHOWCY zajmują się sensownymi rzeczami, a nie kandydowaniem.

    Ah, nie muszą kandydować... Mogą sensownie właśnie zarządzać.... Bo przecie
    polityk z kandydowania to tylko reprezentacja. On nie ma być fachowcem. On
    ma być łącznikiem pomiędzy narodem a fachowcami.

    --
    Tristan