  • 1. Data: 2007-08-28 12:33:50
    Temat: Postępowanie gospodarcze - KRS?
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    Czy przy składaniu pozwu w sprawach gospodarczych trzeba dostarczać odpisy
    KRSu lub ewidencji działalności gospodarczej stron? Obiło mi się o uszy, że
    kiedyś był taki wymóg, ale teraz przeczytałem kpc pod tym kątem nie mogłem znaleźć.

    Funkcyjny

  • 2. Data: 2007-08-28 15:16:41
    Temat: Re: Postępowanie gospodarcze - KRS?
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Funkcyjny" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że
    > kiedyś był taki wymóg, ale teraz przeczytałem kpc pod tym kątem nie mogłem

    Witam!

    rzeczywiście żaden przepis tego nie wymaga; jednakże dla zapewnienia sobie
    komfortu i szybkości procesu, by potem nie męczyć się z tym, składasz
    wnioski do KRS'u czy ewidencji, by otrzymać własny odpis/zaświadczenie o
    prowadzenia działalności gospodarczej, jak i przez drugą stronę; zresztą
    skoro wrzucasz pozew do sądu gospodarczego, a ten rozpoznaje m.in. spory ze
    stosunków cywilnych pomiędzy przedsiębiorcami, to musisz wykazać, dlaczego
    składasz akurat do tego postępowania; ponadto kwestia reprezentacji przy
    osobach prawnych i innych podmiotach wpisywanych do KRS

    pzdr