  • 51. Data: 2010-03-10 11:55:09
    Temat: Re: Pom??cie?! P?aci? komornikowi, czy dostawcy?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-10 12:49, Liwiusz pisze:

    > Na konto komornika, które dostałeś wraz z zawiadomieniem o zajęciu
    > wierzytelności.

    Cóż, myślę, że obroniłbym się jednak przed komornikiem (pod warunkiem
    oczywiście, że nie wprowadziłbym kupionego towaru do sklepu0.

    --
    spp

  • 52. Data: 2010-03-10 13:11:11
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 10 Mar 2010 12:29:11 +0100, spp napisał(a):

    > A gdzie to napisał?

    Więc towar który kupi w sklepie hurtownika, z zamiarem sprzedaży w swoim
    sklepie - kupuje jako konsument - czy tak? :)
    Zostawiłem jego cytat. Pomyśl.

  • 53. Data: 2010-03-10 13:17:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-10 14:11, Herald pisze:

    > Więc towar który kupi w sklepie hurtownika, z zamiarem sprzedaży w swoim
    > sklepie - kupuje jako konsument - czy tak? :)
    > Zostawiłem jego cytat. Pomyśl.

    No właśnie - gdzie napisał że na cele związane z DG? Zamiar wzięcia
    faktury VAT o niczym nie świadczy. Ja dorozumiewałam, że jak mu dowozi
    do domu to bez faktury (czyli nie płaci VAT) ;)

    Oczywiście nie zamierzam się spierać - kupno na fakturę w odległym
    sklepie czy płacenie kierowcy przy dostawie w razie zakupu na DG są
    tożsame - obowiązek płacenia komornikowi w obu sytuacjach. :(

    --
    spp

  • 54. Data: 2010-03-10 16:08:52
    Temat: Re: Pomozcie?! placic komornikowi, czy
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Herald wrote:

    > Oczywista oczywistością, massai podkoloryzował :)
    > Bez opłat są wpłaty na rachunek własny w "swoim oddziale banku" w
    > którym rachunek jest prowadzony :)
    > Przecież jak przyjdzie massai i zechce wpłacić jakąś kasę na twój
    > rachunek w tym banku - to najzwyczajniej zapłaci od tego prowizję.

    E tam. Jak na razie spotkałem się tylko w City (i bodajże w ingu) z
    taką sytuacją że wpłata na cudze konto w danym banku, znaczy wpłata w
    oddziale banku prowadzącego konto - jest dodatkowo płatna.

    Ale już np. w BZ WBK wpłacałem często na konto jednej firmy (i nie mam
    w tym banku swojego konta), w dodatku wpłacałem jako firma ;-) - i było
    za friko.

    PKO SA np. rzeczywiście pyta czy mam konto w ich banku i jak mam to
    robią taniej przelewy do innych banków (znaczy wpłacam w okienku u
    nich, a oni kasę wysyłają do innego banku). Co ciekawe - wystarczy
    deklaracja "tak, mam u was konto" ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 55. Data: 2010-03-10 17:28:51
    Temat: Re: Pomóżcie?! Płacić komornikowi, czy dostawcy?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-03-10 08:17, niusy.pl pisze:

    > Czemu sądzisz, że ktoś tu chce zmieniać bank ?

    Jak nie chce - niech nie płacze, że przelew go kosztuje.
    6008

  • 56. Data: 2010-03-10 17:56:17
    Od: Arek <a...@g...pl>

    > A może, zastanawiam się, płacić dostawcy i olać komornika, ale co Mu
    > odpisać i czy odpisywać?

    Swego czasu, kilka lat temu rozwoziłem warzywa z hurtowni, rano
    pakowało się według zamówienia, zawoziło i według faktury brało kasę
    od klientów. Pytanie teraz - (nie wiem komu płaci w tym wypadku
    sklepikarz, czy kierowcy czy hurtowni raz na tydzień np.) - czy jak
    nie zapłaci, tłumacząc koniecznością wpłaty dla komornika, czy towar
    zostanie mu w ogóle zostawiony.

  • 57. Data: 2010-03-11 20:38:00
    Od: S P 1 Q X L <s...@s...pl>

    > W tym drugim przypadku występujesz jako konsument. :)

    Rozmawiałem dziś z komornikiem mając przed oczami pismo. okazuje się, ze
    komornik wnosił iż teściowie biorą towar z odroczonym terminem
    płatności, i ze mają jakieś niepopłacone faktury.

    No i okazuje się że płacenie gotówką jest OK, bo wtedy komornik sobie
    odbierze z kasy firmy na koniec dnia, kiedy dostawcy (sprzedawcy) się
    rozliczą :)

    Nie jest źle. Oczywiście teściowie posłali OŚWIADCZENIE, że nie mają
    żadnych płatności wobec dłużnika, i wobec tego nie mogą zaspokoić
    wierzyciela i komornika :)

    TLZ

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 100311-0, 2010-03-11
    Przetestowano na: 2010-03-11 21:38:05

  • 58. Data: 2010-03-12 09:39:07
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 10 Mar 2010 16:08:52 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale już np. w BZ WBK wpłacałem często na konto jednej firmy (i nie mam
    > w tym banku swojego konta), w dodatku wpłacałem jako firma ;-) - i było

    Wolne żarty :)

> [...]
    > robią taniej przelewy do innych banków (znaczy wpłacam w okienku u
    > nich, a oni kasę wysyłają do innego banku). Co ciekawe - wystarczy

    A to ciekawe :))
    Fajnie, jak ufają na słowo ;)

  • 59. Data: 2010-03-12 10:01:27
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Herald wrote:

    > Wolne żarty :)

    Serio, serio.

    Heh, wczoraj pytałem w PKO SA przy okazji, i jeśli konto na które
    wpłacamy, należy do osoby fizycznej, to nie ma żadnego znaczenia kto
    wpłaca. firma, osoba fizyczna, ma u nich konto swoje czy nie - zawsze
    jest bezpłatnie.

    W przypadku wpłaty na konto firmowe - już są opłaty.

    > A to ciekawe :))
    > Fajnie, jak ufają na słowo ;)

    Widzisz, w wielu wypadkach te wszystkie opłaty etc, są kwestią osoby
    która przyjmuje. Odhaczy "wpłaca nasz klient" i już system nie nalicza
    opłaty.

    Wczoraj chciałem historię rachunku wyciągnąć (bo luba dostała pit od
    jednego wydawnictwa, a nie przypomina sobie żeby coś jej płacili), i
    się okazało że w PKO SA darmowy jest wyciąg z ostatniego miesiąca. Za
    starsze trzeba płacić po 5 pln.
    Ale - jeśli starsze niż 3 miesiące bodajze, to każdy miesiąc kosztuje
    35 złotych. Czyli roczna historia rachunku to 420 zł.

    Stwierdziłem że to bandytyzm i jakoś magicznie dostałem za friko
    historię z ostatnich 6 miesięcy.

    --
    Pozdro
    Massai