  • Data: 2018-11-24 22:02:26
    Temat: Re: Pomiar czasu i odległości
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23-11-18 o 14:08, n pisze:
    > Sąd i tak Cię ujebie.

    Możesz się pomylić. Kilka lat temu robiłem materiały dotyczące sprzedaży
    alkoholu przez sklep wbrew pozwoleniu.Mieli w pozwolenie wpisany zakaz
    sprzedaż alkoholu w godzinach 13:00 ~ 15:00. Dowodem były zapisy kasy
    fiskalnej. Kluczowym było stwierdzenie, o ile czas w kasie różni się od
    urzędowego. W oględziny wpisałem, że różnicę czasu obliczoną na
    podstawie wskazań GPS-u. Sąd mnie wezwał i poprosił o wyjaśnienie, jak
    na tej podstawie dało się ustalić czas i "czy zegarki wszystkich kolegów
    wskazywały ten sam czas".

    > Cytat z uzasadnienia: "obwiniony wskazał na nieprawidłowe
    > umieszczenie znaku drogowego dopiero na etapie postępowania
    > sądowego".

    Wyrwane z kontekstu trudno wyjaśniać, ale nie wykluczone, że chodziło o
    to, że gdyby błąd w umieszczeniu znaku drogowego był istotny, to
    rozsądnie rzecz ważąc obwiniony (oskarżony) powinien to podnieść na
    początku postępowania. Nawet wadliwie ustawiony znak jest nadal znakiem
    drogowym i obowiązuje, choć oczywiście w niektórych wypadkach można na
    tej podstawie wykazać uzasadniony błąd co do prawa.