  • Data: 2017-12-12 19:42:51
    Temat: Re: Polskie Normy - jak to z nimi jest?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 12 Dec 2017 18:09:50 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wykaz zawsze jest robiony na dzień publikacji.

    Troche watpie. Skoro minister cos rozporzadzil, to przeciez zapoznal
    sie z normami, ktore nakazuje stosowac :-P
    I nie mozna w ostatnim momencie, juz po podpisaniu, zmieniac tresci,
    tzn numeru wymaganej normy :-)

    > Teoretycznie, jak
    > powstaje nowelizacja normy, to w jej treści jest napisane, ze uchyla
    > starą.

    Ale tu minister nakazal stosowanie konkretnej, i co - PKN jest
    instytucja nadrzedna ?

    > Tyle, że z tego co piszecie, to treść tej normy jest "tajemnicą".

    Jak wszystkich. PKN i inne KN zyja ze sprzedazy norm.
    Nie zaplacsz, to sie nie dowiesz, chyba ze pojdziesz do czytelni norm.

    > Nawet,jeśli w wersji angielskojęzycznej napisano coś, to nie jest to
    > wiążące.

    I tu przypominam, ze czesc norm obowiazuje przez unijny system
    oznakowania CE. Sa to "normy zharmonizowane", we wszystkich krajach
    takie same. Jak one sa umocowane prawnie w szczegolach to nie wiem,
    ale tu moze obowiazywac nowsza norma, nawet jak sie PKN spoznil z
    tlumaczeniem. Szczegolnie, jak dotyczy transakcji zagranicznej.

    Ta norma wydaje sie mocno "krajowa", ale w jakims szczegolnym
    przypadku pewnie mozna sie zdziwic.

    > Podejrzewam, że dopiero jak dojdzie do nieszczęścia jakiegoś i się
    > okaże, że było to wynikiem "burdelu", to dopiero uporządkują.

    Podejrzewam, ze akurat te nie roznia sie na tyle, aby doszlo do
    nieszczescia. Ale jak przypadkiem dojdzie, to czepialstwo moze byc
    wielkie :-)

    J.