    From: "zasiu" <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polisa posagowa PZU jak walczyć? Proszę o rady:)
    Date: Fri, 14 May 2004 22:23:11 +0200

    > po pierwsze: zle liczysz - pewnie pomnozyles 8,8%x18x200 000 - to pierwszy
    > blad - w takich przypadkach liczy sie "procent skladany" - mnie wyszlo
    > ok.900 000

    Możesz przybliżyć mi metodykę tych obliczeń?

    > po drugie: chyba nie wziales pod uwage, ze te 200 000 to bylo przed
    > denominacja, a teraz chcesz 500 000 NOWYCH??

    Bez przesady;) Przy zakładaniu polisy suma ubezpieczenia pozwalała na kupno
    samochodu (to były spore pieniądze biorąc pod uwagę, że średnia płaca w
    1986 roku to 25000). A czy te 1,5 tys to tak dużo za kilka lat odkładania?
    IMHO nie.

    > po trzecie: to nie wina PZU, ze w kraju szalala inflacja na poczatku lat
    > 90. i nie bylo odpowiednich insrumentow, aby zapobiegac takim przypadkom
    > jak Twoj (tym powinno zajac sie panstwo)

    PZU jako firma typowo finansowa ma większe możliwości obrony przed takimi
    zjawiskami, jak hiperinflacja (i pewnie je wykorzystałą). Dlaczego to ja mam
    ponosić koszty hiperinflacji?

    > obecnie te Twoje 500 000 to 50zl wiec chyba jednak zawyzyli;)

    Nasuwa się pytanie: czy zawyżyli uczciwie (sprawiedliwie)?

    > prosze bardzo, moze cos troszke rozjasnilem

    dzięki:)

    pozdr
    zasiu