  • 11. Data: 2005-03-19 17:23:32
    Temat: Re: Polisa - Ubezpieczenie zaopatrzenia dzieci
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemysław Jasionowski" <P...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d1hm2a$6tf$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > Dziękuję za informację.
    > Czy pamiętasz, może, jaki artykuł o tym stanowi ?

    Art. 123 par 1 pkt 1 Kc.

  • 12. Data: 2005-03-19 18:07:11
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Przemysław Jasionowski napisał(a):
    > Z tego co cię dowiadywałem to sprawa jest do wygrania - w niektórych
    > przypadkach PZU nawet nie przysyła swoich prawników.

    Pewnie jest, choć nie dostaniesz tyle ile wynika z przeliczania sumy
    ubezpieczenia przez średnią płacę, tylko jakieś 1/2-2/3 tego, bo
    inflacja obciąża obie strony. A bezpłatną pomoc można uzyskać w
    Federacji Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów.

    KG

  • 13. Data: 2005-03-19 18:12:27
    Od: "Przemysław Jasionowski" <P...@p...gazeta.pl>

    > nie dostaniesz tyle ile wynika z przeliczania sumy
    > ubezpieczenia przez średnią płacę, tylko jakieś 1/2-2/3 tego, bo
    > inflacja obciąża obie strony.

    Lepsze to niż 500 złotych oferowane obecnie

    >A bezpłatną pomoc można uzyskać w
    > Federacji Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów.

    dzięki za info, może skorzystam

  • 14. Data: 2005-03-19 18:18:24
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kam wrote:
> [...]
    > inflacja obciąża obie strony. A bezpłatną pomoc można uzyskać w
    > Federacji Konsumentów albo u miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów.

    Pani w federacji nie potrafiła mi odpowiedzieć na najprostrsze pytania.
    Wkońcu wkurzona zaczęła rzucać jakimiś paragrafami w KC.
    Jak jej powiedziałem, że te przepisy nie dotyczą sprzedaży konsumenckiej
    to się rozłączyła, twierdząc, że skoro jestem mądrzejszy to po co dzwonię.
    Nie traktowałbym ich poważnie jeżeli jest coś do załatwienia więcej niż
    reklamacja zepustego mleka w sklepie.

  • 15. Data: 2005-03-19 18:26:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    witek napisał(a):
> [...]
    > Nie traktowałbym ich poważnie jeżeli jest coś do załatwienia więcej niż

    Cóż, w Federacji pracują różni ludzie, o różnym poziomie wiedzy, nie
    wszyscy są prawnikami. Są też fachowcy, niestety różnie można trafić.
    Z rzecznikami też jest różnie...
    Ale jeśli ktoś nie ma innego wyjścia, to lepsza taka pomoc niż żadna.
    Można spróbować skorzystać z obu źródeł i skonfrontować odpowiedzi.

    KG

  • 16. Data: 2005-03-19 18:43:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kam wrote:

> [...]
    > Ale jeśli ktoś nie ma innego wyjścia, to lepsza taka pomoc niż żadna.
    > Można spróbować skorzystać z obu źródeł i skonfrontować odpowiedzi.

    Z nieprawnikami to w ogóle nie było o czym rozmawiać.
    Prawnik bywał raz w tygodniu i totalnie nie był zainteresowany, a wręcz
    zły, że ktoś dzwonił.