  • 71. Data: 2004-06-20 14:34:18
    Temat: Re: Policjant a kontrolerzy w ZKM Gdynia
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> niebacznie popelnil
    news:cb4723$j7h$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Bo nie zachodzą takie okoliczności.
    O to to !!!

    --
    pozdro
    poreba

  • 72. Data: 2004-06-20 14:42:33
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > O to to !!!

    Z góry uprzedzając to co za moment napiszesz - w danej sytuacji zaszły takie
    okoliczności, gdyz w trakcie kontroli stwierdzono brak ważnego biletu.
    Kontroler nie jest od debatowania, ustalania motywów itd. - stwierdzajac
    przejazd bez biletu ma nałozyc opłatę dodatkową. I tyle - jak sie pasazerowi
    nie podoba to nie ma się targowac w pojezdzie, tylko przyjąć wezwanie i do 7
    dni się odwołać.

    pdr
    Olo

  • 73. Data: 2004-06-20 14:43:11
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > "Moje numerki:... 2) 2000 w KZK GOP..."

    No i?
    Proszę jaśniej, nadal nie rozumiem.

    pdr
    Olo

  • 74. Data: 2004-06-20 15:16:15
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

[...]
    :
    :

    no i gadaj z dupa.

    Miala bilet i to skasowany wiec wazny. !

    P.

  • 75. Data: 2004-06-20 17:36:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Normalnie: wchodzę, podchodze do kabiny, kupuje i kasuję. Wszystko bez
    > zwłoki.

    Niezwłocznie, to bez zbędnej zwłoki - jak to sąd swego zcasu wyłożył.
    Skoro kierujący nie może w zcasie jazdy rozmawiać z nikim, to nie bardzo
    sobie wyobrażam tę sprzedaż.

    > Tyle milionów osób jakoś sobie radzi a Pani Kowalska nie?

    Ja tutaj akurat widzę problem z kontrolerami.

> [...]
    choć
    > trochę dobrze pod sufitem to wie, ze kierowca nie jest bankiem i nie ma
    > całego zestawu wszelkich mozliwych banknotów i bilonu, żeby wydawac
    resztę z
    > dowolnej sumy. Jak tu ktoś słusznie napisał - takie płacenie banknotem
    50
    > złotowym w pojezdzie jest proszeniem sie o kłopoty, które ta Pani akurat
    > wyprosiła. A co gdyby kierowca nie miał wcale wydać? Jak znam zycie
    > kontynuowała by podróż bez biletu sądząć, że w tej sytuacji jej się
    nalezy.

    Nie pisz "nigdzie". Jak mieszkałem w Krakowie to był (lata 87-95).

  • 76. Data: 2004-06-20 17:42:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > Miala bilet i to skasowany wiec wazny. !

    Zanim zaczniecie się kłócić, to niech Olo wyjaśni z jakiego powodu
    skasowany przez tę panią bilet uważa za nieważny. Obowiązek niezwłocznego
    jego skasowania jest po to, by kobieta nie twierdziła, że miała zamiar
    skasować przy wyjściu, jak będzie kontrolowana - moim zdaniem. A nie to,
    że ma stosować tzw. "wejście dynamiczne" i biegać po trupach pasażerów by
    dobiec natychmiast do kasownika.

  • 77. Data: 2004-06-20 20:23:53
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...com> napisał w wiadomości

    > no i gadaj z dupa.

    Skoro gadasz do lusterka to po co sie jeszcze na grupie udzielasz?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 78. Data: 2004-06-20 20:25:29
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > Sorry za szczerość ale na tym zdjęciu wygladasz na rasową "ciotę"

    "Twoje argumenty Demostenesie sa równie obrzydliwe, jak twój wyglad".

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 79. Data: 2004-06-20 20:28:34
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > Bez zwłoki. To też zrobiła.

    Nie. Miala obowiazek wsiasc przednimi drzwiami i od razu poprosic kierowce o
    bilet - najlepiej odliczona kwota a nie 50zlotówka. Jesli weszla srodkowymi
    drzwiami i zuzyla caly przystanek na zakup biletu to nie kwalifikuje sie pod
    definicje 'bezzwlocznie' i slusznie zostala ukarana.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 80. Data: 2004-06-21 10:48:57
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
    > Tak. Na zasadzie uzasadnionego podejrzenia popełnienia wykroczenia
    > polegającego na wyłudzeniu przejazdu. Inaczej się ich prawa wywieść nie
    > da, bo akurat prawo przewozowe mówi o prawie do wezwania Policji, ale nie
    > mówi nic na temat sposobu uniemożliwienia pasażerowi "ucieczki" przed ich
    > przejazdem. W mojej ocenie jest to bubel prawny w tym zakresie, ale to
    > inna sprawa. Wałkowaliśmy to kilka razy na grupie. W sumie nie mieli
    > prawa jej wozić nigdzie. Powinni z nią wysiąść na tym przystanku, gdzie
    > chciała i tam czekać na przybycie policji. Ale to moje zdanie.

    KPK:
    Art. 243. § 1. Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku przestępstwa lub
    w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa, jeżeli zachodzi
    obawa ukrycia się tej osoby lub nie można ustalić jej tożsamości.
    § 2. Osobę ujętą należy niezwłocznie oddać w ręce Policji.

    A czy było wałkowane na grupie, że "zatrzymanie obywatelskie" odnosi się do
    _przestępstwa_ a nie wykroczenia? O ile mi wiadomo, to jazda bez biletu
    przestępstwem nie jest. W takim razie zatrzymanie obywatelskie jest tutaj
    bezprawne.

    Mogę sobie wyobrazić pościg zwykłych obywateli za złodziejem damskiej
    torebki albo mordercą, ale pościg i obezwładnienie sprawcy zanieczyszczenia
    ulicy poprzez wyrzucenie papierka czy splunięcie przerasta moją wyobraźnię.
    Gdzie tu ratio legis?

    Kontrolerzy nie mają prawa nikogo zatrzymać, bo nikt im takiego prawa (w
    odróżnieniu od uprawnionych służb np. policji, SOK, SG itd.) wyraźnie nie
    przyznał. Uprawnień kontrolerów nie można nawet wywieść z tzw. "zatrzymania
    obywatelskiego". Tym samym pasażer może się spokojnie oddalić, a w przypadku
    utrudnienia mu tego może się zgodnie z prawem bronić.

    --
    Bartek Gliniecki