  • 1. Data: 2004-12-16 07:26:45
    Temat: Policja - zgłoszenie włamania, umorzenie śledztwa
    Od: "Piotr" <n...@p...tu>

    witam!
    ukradli mi radio z samochodu (kolejny raz), zglosilem to na policje i po
    kilku dniach przyszlo zawiadomienie o umorzeniu sledztwa, jest jednak
    wiadomo kto tego dokonal (co prawda nie bezposrednio - ale zwsze widze te
    same osoby ( malolaty ok 15-16 lat) ktore to robia i wiem gdzie mieszkaja -
    policja tez). Czy istnieje jakas mozliwosc sprawdzenia jakie czynosci
    zostały wykonane aby to wyjasnic? czy mozna sie jakos odwolac od umorzenia
    sledztwa? czy poszkodowanemu przysluguja jakies prawa?
    ponadto spotkala mnie niemila sytulacja - gdyz policjant ktory spisywal
    moje zeznania opowiadal o nich innym policjantom co wywolalo plotki i duze
    nieprzyjemnosci dla mnie i bliskiej mi osoby. Czy istnieje jakias poufnosc
    zeznan? czy mozna sie gdzies poskarżyć na dzialanie policji? jesli tak to
    gdzie i czy to cos da?

    Pozdrawiam grupowiczów :)

  • 2. Data: 2004-12-16 07:53:18
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > policja tez). Czy istnieje jakas mozliwosc sprawdzenia jakie czynosci
    > zostały wykonane aby to wyjasnic? czy mozna sie jakos odwolac od umorzenia
    > sledztwa? czy poszkodowanemu przysluguja jakies prawa?

    Na postanowieniu masz wypisane prawa jakie ci przysluguja. W
    szczegolnosci mozesz zlozyc zazalenie ... o ile pamietam, to jako
    poszkodowany mozesz tez zarzadac wgladu w akta sledztwa.

  • 3. Data: 2004-12-16 07:57:23
    Od: "Piotr" <n...@p...tu>

    > Na postanowieniu masz wypisane prawa jakie ci przysluguja. W
    > szczegolnosci mozesz zlozyc zazalenie ... o ile pamietam, to jako
    > poszkodowany mozesz tez zarzadac wgladu w akta sledztwa.

    ide tam, ogladam akta, stwierdzm ze nic nie zrobili (bo umozyli sledztwo z
    powodu braku wykrycia sprawcy), i co dalej?
    czy jak sloze zazalenie to to cos da? a jesli tak to do kogo w Policji mam
    kierwac to zazalenie?

  • 4. Data: 2004-12-16 08:14:38
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 16 Dec 2004 08:57:23 +0100, Piotr napisał/napisała:
    > czy jak sloze zazalenie to to cos da? a jesli tak to do kogo w Policji mam
    > kierwac to zazalenie?

    pewnie do tych samych policjantow :>> blah

    --
    * Zupelnie nie zdawalem sobie sprawy, ze zycie jest tak malo warte *
    GG: 7070

  • 5. Data: 2004-12-16 08:27:59
    Od: Irek<i...@p...onet.pl>

    "ide tam, ogladam akta, stwierdzm ze nic nie zrobili (bo umozyli
    sledztwo z
    powodu braku wykrycia sprawcy), "

    Skoro są akta dochodzenia, to coś jednak policjant musiał zrobić.
    Pytanie natomiast jest takie -Czy czynności, które wykonał w ramach
    dochodzenia były prawidłowe? Czy raczył ruszyć się z komendy i
    próbował ustalić ewentualnych świadków? W jaki sposób wykorzystał
    zabezpieczone na miejscu zdarzenia ślady?

    Musisz dokładnie przeanalizować całość materiałów zgromadzonych w
    dochodzeniu i dopiero wówczas możesz wyciągać wnioski, czy zrobiono
    wszystko aby ustalić sprawcę przestępstwa.

    To, że dochodzenie zostało umorzone wobec nie wykrycia sprawcy
    przestępstwa nie oznacza, że w sprawie nic nie zrobiono.

    "czy jak sloze zazalenie to to cos da? a jesli tak to do kogo w Policji
    mam kierwac to zazalenie?"

    To czy zażalenie zostanie uwzględnione zależy przede wszystkim od
    jego treści. Samo stwierdzenie, że policjant nie ustalił sprawcy
    przestępstwa nie wystarczy. Musisz np. wskazać jakieś dowody, które
    potwierdzą Twoją terorię, że sprawcami tego włamania są podejrzewani
    przez Ciebie nieletni. I nie wystarczy tu argument, że przecież ich
    policja zna bo już wcześniej kradli. Taka argumentacja w dzisiejszych
    czasach nie wystarcza.

    Zażalenie na postanowienie o umorzeniu dochodzenia składa się do
    prokuratora a nie do policji.

    Irek

    -> http://usenet.pomocprawna.info