  • 1. Data: 2004-12-16 01:04:22
    Temat: Ksiazka a prawo
    Od: "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy>

    Witam!
    Dajmy na to ze jest sobie kszka wydana w 84 roku. Dzisiaj juz nie jest
    praktycznie z racji tego ze byla wypuszczona tylko raz w nakladzie 10000
    egzeplarzy jest nieosigalna. Temat to poradnik (sportowy).
    1) Czy moge taka pozycje sobie legalnie kserowac, ew. zeskanowac komputerowo
    i uzytkowac?
    Czy rok wydania oraz fakt ze prawdopodobnie autorzy moga juz nawet nie zyc a
    wydawnictwo nie istnieje ma na powyzsze jakis wplyw w/g prawa?

    2) Dajmy na to ze pozycja taka byla by zainteresowana pewna dosc spora
    liczba ludzi.
    a) Czy jest mozliwsoc sprzedazy kopii takiej ksiazki, albo ew. sprzedaz
    jedynie "po kosztach bez zysku"
    b) Jak przeprowadzic ew. legalne wznowienie wydania ksiazki?

    --
    alan [at] poczta [dot] neostrada [dot] pl
    GG: 3265146 | ICQ: 53767178 | GSM: +48 501800741

  • 2. Data: 2004-12-16 01:07:35
    Temat: Re: Ksiazka a prawo
    Od: "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy>

    Użytkownik "Alan" <n...@c...arbfgenqn.cy> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Dajmy na to ze jest sobie ksiazka wydana w 84 roku. Dzisiaj juz nie jest
    > praktycznie z racji tego ze byla wypuszczona tylko raz w nakladzie 10000
    > egzeplarzy osigalna.

    [ciach]

    Przepraszam za literowki i bledy ale jestem juz padniety, a zalezalo mi na
    szybkiem zadaniu pytania.
    Mam nadzieje ze usprawiedliwieniem moze byc dosc pozna pora... :]

  • 3. Data: 2004-12-16 01:08:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > Czy rok wydania oraz fakt ze prawdopodobnie autorzy moga juz nawet nie zyc
    > wydawnictwo nie istnieje ma na powyzsze jakis wplyw w/g prawa?

    Na własny uzytek kserować można. Nie tak dawno nawet pisaliśmy tu o wyroku w
    tej sprawie. precedensowym. Natomaist na większą skalę, to narysza prawa
    autorskie. Prawa te przysługują autorowi i jego spadkobiercom przez 75 lat
    od ich śmierci. No i wydawcy.

    > 2) Dajmy na to ze pozycja taka byla by zainteresowana pewna dosc spora
    > liczba ludzi.
    > a) Czy jest mozliwsoc sprzedazy kopii takiej ksiazki, albo ew. sprzedaz
    > jedynie "po kosztach bez zysku"

    Nie przejdzie. legalne to nie będzie.

    > b) Jak przeprowadzic ew. legalne wznowienie wydania ksiazki?

    Ja bym zaczął od wydawnictwa. Powinna być informacja w książce.