  • 11. Data: 2005-01-03 00:16:32
    Temat: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Bert" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cra220$oso$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Wygladalo to tak ze o 8.00 rano zapukalo do mnie do domu 3 Policjantow w
    > cywilnym ubraniu (z legitymacja w reku)

    Legitymacja mogła być podrobiona. Trzech w cywilnych ubraniach?
    Może to w ogóle nie była policja, tylko kombinatorzy i złodzieje.

    > Ja jeszcze spalem w tym czasie, a moja mama ich wpuscila do domu.

    Oj nierozsądna ta pana mama. Mogli jej krzywdę zrobić i panu, gdyby to byli
    przebierańcy.

    > wlaczy pan komputer na chwile.

    :) Mógł pan powiedzieć "jestem śpiący, proszę już iść".

    > Jak zobaczyli windows to spytali o licencje. Padlo nastepne pytanie: Czy
    > mozemy przejrzec zainstalowane programy, czy mamy zadzwonic do
    > prokuratora,
    > a koledzy przyjeda tu z nakazem?

    Na taki nakaz się długo czeka. Za 10 minut tak wcześnie rano nie przyjadą z
    nakazem.
    A pan im uwierzył?

    > Zarzutow mi jeszcze nie przedstawiono, wciaz czekam.
    > Co w tej sytuacji mi przysluguje? Jaka linia obrony?

    Najpierw trzeba by się upewnić czy to faktycznie była policja, ponieważ z
    tego co pan pisze ci ludzie działali nielegalnie i podstępnie, co może
    wskazywać na jakąś szajkę oszustów.
    Jeżeli policja to zawsze może pan powiedzieć, że dysk został zabrany
    nielegalnie bez nakazu, przeszukania dokonano bez wystarczających dowodów, a
    co oni tam po drodze sobie dograli do tego dysku to pana nie interesuje.
    Jeżeli jednak to nie byli policjanci, a tak coś wygląda, to miał pan i mama
    dużo szczęścia i pozostanie pewnie kupić nowy dysk. :(

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 12. Data: 2005-01-03 00:20:08
    Od: "Artur Sokolowski (JNET)" <a...@j...net>

    Arek ma dosc oryginalne podejscie do tego tematu. Z doswiadczenia
    radzilbym ostroznosc podczas wprowadzania w zycie jego porad.

    A.

  • 13. Data: 2005-01-03 06:28:24
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cra0rs$khr$1@atlantis.news.tpi.pl

    > [.....................]
    > uczelni, która ma podpisaną umowę z Microsoft i pracownicy oraz studenci
    > [.....................]

    "Nie ma takiego numeru, nie ma takiego..." - Człowieku!,
    jaja sobie robisz czy szukasz naiwnych.? Żadna uczelnia,
    żadna inna firma nie ma podpisanych żadnych indywidualnych
    umów. Przestań bredzić.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Bądź uroczy dla swych wrogów - nic ich bardziej nie zezłości."

  • 14. Data: 2005-01-03 07:18:55
    Od: JFK <s...@g...com>

    Dnia Mon, 03 Jan 2005 07:28:24 +0100, Andrzej_K napisał(a):

> [...]
    > robisz czy szukasz naiwnych.? Żadna uczelnia, żadna inna firma nie ma
    > podpisanych żadnych indywidualnych umów. Przestań bredzić.

    http://www.microsoft.com/poland/edukacja/uczelnie/de
    fault.htm

    Moge sie od kumpla dowiedziec jak to dziala w praktyce bo u nas na pg
    faktycznie rozdaja
    ale ja i tak zostalem przy linuxie :)
    --
    JFK
    kontakt ze mna:

  • 15. Data: 2005-01-03 07:27:39
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jaja sobie robisz czy szukasz naiwnych.? Żadna uczelnia,
    > żadna inna firma nie ma podpisanych żadnych indywidualnych

    Zanim zacznie pan wysuwać kolejne oskarżenia i pomawiać mnie publicznie o
    bredzenie to może chociaż raczy pan sprawdzić.
    zasady UMOWY LICENCYJNEJ UŻYTKOWNIKA OPROGRAMOWANIA (EULA)
    dla programu "Microsoft Developer Network Academic Alliance Program"

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 16. Data: 2005-01-03 08:35:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bert wrote:

    > Bez nakazu, pojawili sie ze slowami: "Chcielismy zadac kilka pytan."

    No to niech zadają. W progu.

    > Wpuscilem ich do domu,

    Błąd.

    > pogadalismy ok godz. i powiedzieli ze sprawdza teraz
    > czy mam legalna kopie oprogramowania.

    W zasadzie mogłeś odmówić.

    PS: przed rozpoczęciem rozmowy warto włączyć dyktafon.

  • 17. Data: 2005-01-03 08:39:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bert wrote:

    > sie rozmowa: Czy zna pan ....., co pana laczy, w jako sposob korzysta pan z
    > dostepu do internetu, jak dawno zalozyliscie siec(chodzi o siec blokowa),
    > ile pan placi za internet, jakiego systemu pan uzywa i po godz padlo
    > niewinne(podstepne) wlaczy pan komputer na chwile.
    > Jak zobaczyli windows to spytali o licencje. Padlo nastepne pytanie: Czy

    "Mam taki bałagan w papaierach, że to cud, że w ogóle wiem, gdzie mam
    dowód osobisty".

    > mozemy przejrzec zainstalowane programy, czy mamy zadzwonic do prokuratora,
    > a koledzy przyjeda tu z nakazem? Bo istnieje podejrzenie popelnienia przez

    Innymi słowy sfrajerzyłeś się :)

    Zanim by przyszli z nakazem, dysk można wyczyścić kilka razy (i nie mam
    na myśli tylko skasowania tablicy partycji).

    ATSD to trzeba było przejść na linuxa i nie miałbyś tego oraz wielu
    innych problemów.

  • 18. Data: 2005-01-03 08:41:28
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał:

    > Gdyby mnie tak nielegalnie bez nakazu prokuratury zabrali dysk na podstawie
    > podejrzeń, lub donosu uczynnej sąsiadki, to ja wszedłbym do ich domów i też
    > sobie coś zabrał, albo np. radiowóz gdybym akurat miał ochotę na ognisko w
    > lesie. Przypomniał bym sobie jak to było w wojsku. Trzeba być nieraz w życiu
    > twardym. Tego mnie tam uczyli :)

    Panie doktorze, nie kazdy byl w poprzednim wcieleniu komandosem (o ile
    pamietam wtedy sie pan nazywal opluty karzel, czy jakos tak).

    I niech pan nie daje takich rad bo jeszcze faktycznie ktos sie rzuci na
    policjanta albo pozyczy sobie radiowoz, a pozniej bedzie pan lamentowal
    jaka ta policja niedobra, bo bije niewinnych ludzi (albo o zgrozo
    wzywane sa jednostki AT).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 19. Data: 2005-01-03 08:44:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mithos wrote:
    > Użytkownik Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał:
    [ciach]
    > Panie doktorze, nie kazdy byl w poprzednim wcieleniu komandosem (o ile
    > pamietam wtedy sie pan nazywal opluty karzel, czy jakos tak).

    Zlituj się! Przestań cytować tego debila!

  • 20. Data: 2005-01-03 08:46:18
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > PS: przed rozpoczęciem rozmowy warto włączyć dyktafon.

    Teraz to dyktafon warto nosic ze soba wszedzie...

    --
    pozdrawiam
    Mithos