    From: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Date: Mon, 3 Jan 2005 01:16:32 +0100

    Użytkownik "Bert" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cra220$oso$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Wygladalo to tak ze o 8.00 rano zapukalo do mnie do domu 3 Policjantow w
    > cywilnym ubraniu (z legitymacja w reku)

    Legitymacja mogła być podrobiona. Trzech w cywilnych ubraniach?
    Może to w ogóle nie była policja, tylko kombinatorzy i złodzieje.

    > Ja jeszcze spalem w tym czasie, a moja mama ich wpuscila do domu.

    Oj nierozsądna ta pana mama. Mogli jej krzywdę zrobić i panu, gdyby to byli
    przebierańcy.

    > wlaczy pan komputer na chwile.

    :) Mógł pan powiedzieć "jestem śpiący, proszę już iść".

    > Jak zobaczyli windows to spytali o licencje. Padlo nastepne pytanie: Czy
    > mozemy przejrzec zainstalowane programy, czy mamy zadzwonic do
    > prokuratora,
    > a koledzy przyjeda tu z nakazem?

    Na taki nakaz się długo czeka. Za 10 minut tak wcześnie rano nie przyjadą z
    nakazem.
    A pan im uwierzył?

    > Zarzutow mi jeszcze nie przedstawiono, wciaz czekam.
    > Co w tej sytuacji mi przysluguje? Jaka linia obrony?

    Najpierw trzeba by się upewnić czy to faktycznie była policja, ponieważ z
    tego co pan pisze ci ludzie działali nielegalnie i podstępnie, co może
    wskazywać na jakąś szajkę oszustów.
    Jeżeli policja to zawsze może pan powiedzieć, że dysk został zabrany
    nielegalnie bez nakazu, przeszukania dokonano bez wystarczających dowodów, a
    co oni tam po drodze sobie dograli do tego dysku to pana nie interesuje.
    Jeżeli jednak to nie byli policjanci, a tak coś wygląda, to miał pan i mama
    dużo szczęścia i pozostanie pewnie kupić nowy dysk. :(

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kruk, Ph.D.