  • Data: 2019-02-13 20:20:32
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Uczepiłes się tego "wartościowy" jakby w tym kontekscie oznaczało osobe
    > o porządanych walorach społecznych i osobniczych, a tu po prostu znaczy
    > przydatność do konkretnego zawodu

    Akurat nie dokładnie to miałem na myśli, ale masz właściwie rację. Jeśli
    chodzi o "twarde" wymagania to są one niewygórowane - test
    sprawnościowy, matura i egzamin z tego co w liceum nazywają "wiedzą o
    społeczeństwie" (to ostatnie zostanie zapewne zmienione w najbliżym
    czasie, bo zawiera pytania o znienanwidzone słowo na k.). Nie ma tu
    niczego, co by uzasadniało jakąś wygórowaną pensję.

    Więc zasadniczo - tak - chodzi tobie (i mi również) o to, żeby to były
    jednostki wartościowe społecznie. Władza i ich przełożeni mają wręcz
    przeciwne poglądy - szeregowy kulsona ma być tylko tak rozgarnięty, żeby
    wykonywać rozkazy. Nadmierne myślenie i moralne dylematy są nie tylko
    zbędne ale i szkodliwe - ma wykonywać rozkazy nie kombinować. Nie ma to
    nic wspólnego z jego pensją.

    > A pytasz o całość struktury płac z uwzględnieniem faktu, że pewne zawody
    > są płatne z budzetu czy o coś bardziej konkretnego?

    Pytam kto ma zarabiać mniej niż średnia i pracować do 67 lat.

    > Ale
    > ok, to odbiję piłeczkę i zapytam, dlaczego uważasz, że taka a nie inna
    > pensja jest właściwą dla policjanta?

    Uważam, że wyższa od mediany (na poziomie 65-75% zarabia mniej), bez
    przywilejów emerytalnych.

    > Co powinno być tego wyznacznikiem?
    > Bo dla mnie to zawsze powinno być proporcjonalnie do odpowiedzialności,

    Jeśli do odpowiedzialności, to powinna być niższa - policjant musi
    potężnie nawywijać, żeby odpowiedzialność karną lub nawet cywilną
    ponieść. Jest znacznie bardziej bezkarny niż obywatel.

    > potencjalnej społecznej uzyteczności (budżetówka), ponoszonego ryzyka,
    > jakości wykonywanej pracy i paru dalszych.

    No to słabo to wypada - wychodzi, że za dużo zarabiają;)

    Shrek