  • Data: 2019-02-14 04:19:52
    Temat: Re: Policja z kamerami
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-02-13, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Akurat nie dokładnie to miałem na myśli, ale masz właściwie rację. Jeśli
    > chodzi o "twarde" wymagania to są one niewygórowane - test
    > sprawnościowy, matura i egzamin z tego co w liceum nazywają "wiedzą o
    > społeczeństwie" (to ostatnie zostanie zapewne zmienione w najbliżym
    > czasie, bo zawiera pytania o znienanwidzone słowo na k.). Nie ma tu
    > niczego, co by uzasadniało jakąś wygórowaną pensję.

    To nie są wymagania dla dobrego wykonywania zawodu, a pewne minimum,
    które nalezy spełnić aby w ogóle mieć możliwość ten zawód zdobyć.

    > Więc zasadniczo - tak - chodzi tobie (i mi również) o to, żeby to były
    > jednostki wartościowe społecznie. Władza i ich przełożeni mają wręcz
    > przeciwne poglądy - szeregowy kulsona ma być tylko tak rozgarnięty, żeby
    > wykonywać rozkazy. Nadmierne myślenie i moralne dylematy są nie tylko
    > zbędne ale i szkodliwe - ma wykonywać rozkazy nie kombinować. Nie ma to
    > nic wspólnego z jego pensją.

    Opisujesz coś co uwazasz za patologiczny stan faktyczny i wydajesz się
    twierdzić, że nie ma co płacić więcej żeby coś takiego funkcjonowało. Ja
    zaś mówie, że jednym z powodów dla którego wygląda to jak wygląda może
    być to, ze płaci się im niewystarczająco. Im - ludziom, którzy mogliby
    przyjść do zawodu i wykonywac go jak nalezy, nie kulsonom.

    > Pytam kto ma zarabiać mniej niż średnia i pracować do 67 lat.

    Kasjerka w kiosku ruchu z dołączonym węzłem sanitarnym, pracująca na 3/4
    etatu? Pytanie zbyt ogólne.

    > Uważam, że wyższa od mediany (na poziomie 65-75% zarabia mniej), bez
    > przywilejów emerytalnych.

    Może i bym się zgodził.

    > Jeśli do odpowiedzialności, to powinna być niższa - policjant musi
    > potężnie nawywijać, żeby odpowiedzialność karną lub nawet cywilną
    > ponieść. Jest znacznie bardziej bezkarny niż obywatel.

    Ponownie dopasowujesz pensję do pewnego stanu, ktory to stan uwazasz za
    zły.

    > No to słabo to wypada - wychodzi, że za dużo zarabiają;)

    Nie bez tzw. kozery użyłem słowka "potencjalnej" :)

    --
    Marcin