  • 11. Data: 2004-02-07 10:37:48
    Temat: Re: Pokwitowanie za zatrzymane prawo jazdy - czy mozna prowadzic?
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Straciłeś. Zostały Ci one do dyspozycji sądu zatrzymane.

    zostały? na jakiej podstawie?
    zastosowano środek zapobiegawczy?

    KG

  • 12. Data: 2004-02-07 11:47:31
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > Nie, okres obowiązywania zakazu biegnie od chwili uprawomocnienia się
    > orzeczenia, art.43§2kk. Zaliczenie okresu to co innego.

    Nic innego. Oznacza to samo. Że od momentu zatrzymania dokumentu przez
    policję obowiązywał zakaz.

    Pozdr
    Leszek

  • 13. Data: 2004-02-07 11:51:36
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    > zostały? na jakiej podstawie?
    > zastosowano środek zapobiegawczy?

    Na podstawie ustawy PoRD. Nie gorsza to podstawa od KK czy KPK.
    A co oznacza słowo "zatrzyma" ? Moja interpretacja jest tak samo dobra jak
    inna.
    Jak Ci zatrzymam rower to go po prostu nie masz i już. Jechać na nim nie
    możesz;)
    Jeśli okres od zatrzymania prawka jest wliczany do okresu obowiązywania
    zakazu to znaczy że to ja mam "rację interpretacyjną".

    Pozdr
    Leszek

  • 14. Data: 2004-02-07 14:01:44
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Nic innego.

    To ciekawe dlaczego nazywa się inaczej, a nie jest to jedna instytucja -
    zakaz prowadzenia od momentu zatrzymania prawa jazdy.

    > Oznacza to samo. Że od momentu zatrzymania dokumentu przez
    > policję obowiązywał zakaz.

    Nie mógł obowiązywać wstecz.

    KG

  • 15. Data: 2004-02-07 14:01:54
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Leszek wrote:

    > Na podstawie ustawy PoRD. Nie gorsza to podstawa od KK czy KPK.

    A zauważyłeś, że w PoRD cofnięcie uprawnień i zatrzymanie prawa jazdy
    (dokumentu), to dwie różne instytucje?

    > A co oznacza słowo "zatrzyma" ? Moja interpretacja jest tak samo dobra jak
    > inna.

    zatrzyma dokument. nie mozna zatrzymać uprawnień

    > Jeśli okres od zatrzymania prawka jest wliczany do okresu obowiązywania
    > zakazu to znaczy że to ja mam "rację interpretacyjną".

    nadal mnie nie przekonałeś

    KG

  • 16. Data: 2004-02-07 17:45:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@b...fm> napisał:

    >To w takim razie zagadka dla Ciebie.
    Leszku -nie rozdawaj zagadek, tylko czytaj ze zrozumieniem (zawsze to
    polecasz innym) !
    Nie zadam ci zagadki czy posiada uprawnienia, bo posiada nadal i to
    dokładnie napisałem (a w taryfikatorze jest 'przez osobę niemającą
    uprawnień' oraz 'przez osobę nieposiadającą przy sobie wymaganych
    dokumentów').

    >W razie orzeczenia
    Właśnie "w razie". A jesli będzie uniewinniony to też biegnie ?

    >za niestosowanie się do poleceń sądu?
    Leszku - a była już sprawa ? Leszku, był już wyrok ? Jaki ?

    >Zanim komuś coś poradzisz-pomyśl.
    Chyba sam zapomniałeś pomysleć.

    >Jak Ci zatrzymam rower to go po prostu nie masz i już.
    A jak dokument potwierdzający posiadane uprawnienia, to nie masz też
    'go' (czytaj: dokumentu), bo uprawnień się NIE zatrzymuje tylko cofa !
    Leszku tu jest grupa prawo.

    >Jechać na nim nie możesz;)
    W odróżnieniu od dokumentu, na którym się 'nie jeździ', tylko go się
    posiada [także przy sobie-taryfikator] lub nie;)

    Artur Golański

  • 17. Data: 2004-02-08 09:32:10
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "ahs" <a...@w...pl> napisał:

    >Posiadam uprawnienia, czy nie?
    Posiadasz je nadal.

    >do czasu orzeczenia sadu nie utracilem tych uprawnien, prawda?
    Sąd orzeka zakaz prowadzenia pojazdów, a nie utratę uprawnień.
    Kto i za kiedy cofa uprawnienia podaje art. 140 PoRD

    Artur Golański
    ----------------
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 18. Data: 2004-02-08 10:34:03
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Nie zadam ci zagadki czy posiada uprawnienia, bo posiada nadal

    Nie posiada. Uprawnienia to nic innego jak prawo jazdy. A ono zostało
    zatrzymane.

    > Właśnie "w razie". A jesli będzie uniewinniony to też biegnie ?

    Do momentu zwrotu prawa jazdy nie posiada.

    > Leszku - a była już sprawa ? Leszku, był już wyrok ? Jaki ?

    W skali kraju pewnie było już takich spraw tysiące.

    Pozdr
    Leszek

  • 19. Data: 2004-02-08 10:35:01
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    > Posiadasz je nadal.

    Poniesiesz ewentualne konsekwecje jakie czekają radobiorcę?

    Pozdr
    Leszek

  • 20. Data: 2004-02-08 13:01:16
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@b...fm> napisał:

    >Poniesiesz ewentualne konsekwecje jakie czekają radobiorcę?
    A jakie czekają twoim zdaniem i w oparciu o jaki przepis ?

    >Uprawnienia to nic innego jak prawo jazdy. A ono zostało
    >zatrzymane.
    1. Na podst. art. 88 PoRD prawo jazdy to dokument potwierdzający
    uprawnienia ! Dokument można zgubić zniszczyć, a uprawnień nie.
    2. Decyzję o cofnięciu uprawnień wydaje starosta (art. 140) i
    uprawnień się nie zatrzymuje.
    3. Decyzja ta nie podlega odwróceniu (uprawnień się NIE zwraca),
    natomiast dokument zatrzymuje się i potem zwraca.
    4. IMHO w przypadku uprawnień są dwa stany: albo ich nie posiadam (bo
    nigdy nie miałem) lub zastały mi cofnięte (całkowicie,
    nieodwracalnie), albo je posiadam. PoRD nie rozróżnia innych stanów
    prawnych, jeśli chodzi o uprawnienia do kierowania.
    5. Co innego jest natomiast zakaz kierowania pojazdami wydany przez
    sąd. Np. do kierowania rowerem nie wymaga się uprawnień, a za jazdę po
    pijaku sąd może taki zakaz wydać pomimo, iż delikwent nigdy uprawnień
    nie miał.

    >Do momentu zwrotu prawa jazdy nie posiada.
    Nie o to pytałem (czytaj dokładnie). Nikt nie kwestionował, że
    dokumentu PJ nie posiada.

    >W skali kraju pewnie było już takich spraw tysiące.
    My rozważamy, nie 'skalę kraju', tylko ten konkretny przypadek.
    Ciężko jest napisać - faktycznie sprawy i wyroku sądu jeszcze nie
    było, więc nie może złamać zakazu, którego sąd nigdy nie wydał ?

    Artur Golański