  • 1. Data: 2003-11-18 18:00:34
    Temat: Podział majątku na sprawie rozwodowej
    Od: "MA" <m...@p...onet.pl>

    Wiem że na sprawie rozwodowej jest możliwość dokonania podziału majątku. Mam
    takie pytanie, jeśli w pozwie o rozwód do sądu nie było wniesione od razu o
    podział, czy taki wniosek można złożyć na pierwszym posiedzeniu
    pojednawczym? Jeśli tak czy ma być to na piśmie czy wystarczy złożyć ustnie?
    POnadtdo mąż i żona są zgodni co do tego "co komu sie należy", chcą rozwodu
    bez orzekania o winie, czy należy na piśmie określić że np. żona po
    rozwodzie dostaje mieszkanie jedno, mąż drugie mieszkanie i samochód. Czy
    warto w takim "czymś" wykazywac np. polisy na życie, ubezpieczenie w OFE,
    oszczędności, czy tylko to co wymaga np. aktu notarialnego.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-11-22 12:33:22
    Temat: Re: Podział majątku na sprawie rozwodowej
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MA" napisał w wiadomości
> [...]
    > podział, czy taki wniosek można złożyć na pierwszym posiedzeniu
    > pojednawczym? Jeśli tak czy ma być to na piśmie czy wystarczy złożyć

    Wniosek, przewidziany w art. 58 § 3 jest żądaniem procesowym strony. Mogą
    one być zgłoszone nie tylko w pozwie, lecz także w innym piśmie procesowym
    bądź ustnie do protokółu (por. art. 125-126 kpc oraz odpowiednio art. 193 §
    3 kpc) . Zgodnie z zasadą dyspozycyjności wnioski te mogą być cofnięte przy
    odpowiednim zastosowaniu art. 203 kpc.

> [...]
    > bez orzekania o winie, czy należy na piśmie określić że np. żona po
    > rozwodzie dostaje mieszkanie jedno, mąż drugie mieszkanie i samochód.

    Sąd powinien w drodze wysłuchania stron (art. 212 kpc) zebrać stosowne
    informacje co do propozycji podzialu wspolnego majatku. Wskazane jest przy
    tym wykorzystanie istniejących możliwości doprowadzenia do uzgodnienia
    stanowisk stron.

    Z powazaniem
    treneros
    t...@p...onet.pl