  • 1. Data: 2006-08-09 13:17:16
    Temat: Podwojne Becikowe
    Od: "Czekoladowy Joe" <C...@c...pl>

    Mam nadzieje ze na dobra grupe trafilem.
    Prosze o opinie bo mam problem.
    Z tego co sie orientuje to zonie nalezy sie z racji urodzin naszego dziecka
    becikowe
    od Panstwa a drugie becikowe od mojej gminy (Krakow).
    Nadmienie ze zona ma meldunek poza krakowem z dzieckiem a ja mam meldunek w
    Krakowie.
    Chcialem sie spytac o to czy faktycznie nam przysluguje jakby podwojne
    becikowe ? bo z tego
    co slyszalem po nowym rozporzadzeniu tak jest.
    CZy to prawda?

    p.s.
    (pisze z racji tego ze mam teraz problem z urzedem miasta bo twierdza ze nie
    prawnie pobralem to becikowe)

  • 2. Data: 2006-08-09 16:17:29
    Temat: Re: Podwojne Becikowe
    Od: "majcher" <m...@t...net>

    Użytkownik "Czekoladowy Joe" <C...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:ebcndo$g8b$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > CZy to prawda?
    >
    > p.s.
    > (pisze z racji tego ze mam teraz problem z urzedem miasta bo twierdza ze
    becikowe jest na dziecko, czyli 1 dziecko 1 becikowe. Jak brałeś becikowe to
    nie podpisywałes oświadczenia że tylko Ty 1 ubiegasz się o tę zapomogę??

  • 3. Data: 2006-08-09 20:07:50
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Czekoladowy Joe napisał(a):
    > Z tego co sie orientuje to zonie nalezy sie z racji urodzin naszego dziecka
    > becikowe od Panstwa a drugie becikowe od mojej gminy (Krakow).
    Becikowe od Panstwa to jedno. Becikowe od gminy to drugie. Panstwowe
    becikowe przysluguje wszystkim (1000zl albo 2000zl - zalezy od
    dochodow). Becikowe od gminy - to juz zalezy jak gmina sobie ustala.
    > Nadmienie ze zona ma meldunek poza krakowem z dzieckiem a ja mam meldunek w
    > Krakowie.
    Byly przekrety, ze kazde z rodzicow bralo becikowe w swojej gminie -
    niestety nie ma przeplywu informacji o tym kto wzial becikowe i byla
    taka luka w prawie. Nie wiem czy ja zlikwidowano (wystarczyloby jakby np
    becikowe mozna bylo wziac tylko w gminie w ktorej sie zglosilo dziecko
    do USC)
    --
    badzio

  • 4. Data: 2006-08-09 21:38:06
    Od: "Czekoladowy Joe" <C...@c...pl>

    > becikowe jest na dziecko, czyli 1 dziecko 1 becikowe. Jak brałeś becikowe
    > to nie podpisywałes oświadczenia że tylko Ty 1 ubiegasz się o tę
    > zapomogę??

    Ok a to:
    http://www.bip.krakow.pl/index.php?sub_dok_id=6899&M
    ODE=mpkom&TYPE=show&kom_id=504

    Tutaj jest napisane o gminnym becikowym czyli po jaka cholere robic gminne
    becikowe skoro
    mozna zabrac tylko jedno i w przypadku gdy sie wzielo jedno drugiego miec
    nie mozna?
    Juz nic z tego nie rozumiem

  • 5. Data: 2006-08-09 21:56:31
    Od: "Czekoladowy Joe" <C...@c...pl>

    > becikowe jest na dziecko, czyli 1 dziecko 1 becikowe. Jak brałeś becikowe
    > to nie podpisywałes oświadczenia że tylko Ty 1 ubiegasz się o tę
    > zapomogę??

    Wlasnie najsmieszniejsze jest to ze napisalem z tym ze mi chodzilo o to ze
    nawet czlowiek ktory papiery przyjmowal pytal sie mnie o to czy moja zona
    bierze zapomoge a ja mowilem ze nie bierze tego becikowego (jakby trzeciego)
    ktore przysluguje osobom ubogim czyli tym ktorzy maja chyba nizej niz 500 zl
    na
    osobe w miesiacu. I napisalem ze zona nie brala takiej zapomogi.
    Rozumiem ze wtedy chodzilo o to czy nie brala tego becikowego
    ogolnopolskiego ?
    To wytlumaczcie mi w takim razie w jakiej sytuacji jak nie w mojej moglbym
    miec
    2 becikowe o ktorym tyle sie mowilo i pisalo ??

  • 6. Data: 2006-08-10 07:13:28
    Od: "castrol" <j...@b...wywalto.pl>

    Użytkownik "Czekoladowy Joe" <C...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:ebdlrb$oe2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Rozumiem ze wtedy chodzilo o to czy nie brala tego becikowego
    > ogolnopolskiego ?

    Mylisz dwie sprawy.
    To ogolnopolskie becikowe, jak to nazywasz, jest wlasnie wyplacane przez
    gminy.
    Jesli jakas gmina wprowadza cos dodatkowo (oczywiscie ma do tego prawo) to
    do nich uderzaj i tyle.

    Jacek