  • 11. Data: 2006-12-26 16:59:31
    Temat: Re: Podszywanie się pod czyjś adres e-mail - jest karalne?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Widzisz - różnica między zwierzakiem w mieszkaniu, a "zwierzakiem" w
    > komputerze polega na tym, że dostawa zwierzaka do mieszkania nie jest
    > przestępstwem.
    Źle mnie zrozumiałeś. Ja przyrównuje komputer=zwierze. Masz zwierze,
    musisz o nie dbać, pilnować by nie zrobiło komuś krzywdy/straty, a za
    wyrządzone - płacić. Masz komputer - musisz dbać o jego poczynania, by
    nie został przejęty przez niewiadomokogo i niewiadomopoco (zabezpieczyć
    się poprzez odpowiednie programy/zabezpieczenia/higienę pracy, tak by
    zminimalizować możliwość przejęcia) oraz w wypadku
    przejęcia/zainfekowania - musisz komputer jak najszybciej doprowadzić do
    porządku.
    Gorączki dostaje jak widze zasyfiałego pirackiego
    winxp-corporate-bez-sp, w ktorym wiecej spyware trojanów i wirusow, niz
    programów usera, a user twierdzi "ale mi to nie przeszkadza, troszku
    wolniej działa ale ja tylko gg i poczte w outlooku sprawdzam, to nie
    szkodzi".

    > PS. I należy karać tych, którym ukradną samochody, a potem spowodują
    > wypadek - o tym zapomniałeś :P
    Widzisz, jest różnica - ukradną ci samochód = nie masz samochodu, nie
    masz władzy nad tym co z nim się dzieje. Ale gdy ktoś/coś przejmuje
    kontrolę nad komputerem - to nie zabiera ci go spod biurka i ucieka,
    tylko nadal masz możliwość kontrolowania jego działania. Choćby przez
    wyłączenie go z prądu, przez odłączenie od sieci, przez wezwanie
    fachowca (jeśli własna wiedza nie wystarcza).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2006-12-27 20:41:50
    Od: "Ag.nieszka" <a...@i...pl>

    BartekK wrote:
    > Widzisz, jest różnica - ukradną ci samochód = nie masz samochodu, nie
    > masz władzy nad tym co z nim się dzieje.

    No a co z odpowiedzialnością za samochód? Właściciel powinien go przecież
    tak zabezpieczyć, żeby mu nie ukradli, a jeśli mu już ukradną to jest
    odpowiedzialny za straty wyrządzone z użyciem tego samochodu ;)
    --
    ag

  • 13. Data: 2006-12-28 22:58:40
    Od: "Volter" <n...@n...spam.org>

    No, ale na razie tak jest że jak ktoś ma trojana to nikt nie prowadzi
    śledztwa czy jest świadomy jego działania, czy może specjalnie go
    zainstalował i czerpie z tego zyski. Provider odcina dostęp do Internetu i
    nie ma że boli.
    Czy to dobrze? Nie wiem. Myślę że skuteczne bo zmusza użyszkodnika do
    działania.

    (Nie dotyczy to TPSA bo z tego co wiem to ten provider nic nie robi w celu
    walki ze spamem)

    S.

  • 14. Data: 2006-12-29 02:15:01
    Od: a...@g...pl (Andrzej)