    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podszywanie się pod czyjś adres e-mail - jest karalne?
    Date: Tue, 26 Dec 2006 17:59:31 +0100

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Widzisz - różnica między zwierzakiem w mieszkaniu, a "zwierzakiem" w
    > komputerze polega na tym, że dostawa zwierzaka do mieszkania nie jest
    > przestępstwem.
    Źle mnie zrozumiałeś. Ja przyrównuje komputer=zwierze. Masz zwierze,
    musisz o nie dbać, pilnować by nie zrobiło komuś krzywdy/straty, a za
    wyrządzone - płacić. Masz komputer - musisz dbać o jego poczynania, by
    nie został przejęty przez niewiadomokogo i niewiadomopoco (zabezpieczyć
    się poprzez odpowiednie programy/zabezpieczenia/higienę pracy, tak by
    zminimalizować możliwość przejęcia) oraz w wypadku
    przejęcia/zainfekowania - musisz komputer jak najszybciej doprowadzić do
    porządku.
    Gorączki dostaje jak widze zasyfiałego pirackiego
    winxp-corporate-bez-sp, w ktorym wiecej spyware trojanów i wirusow, niz
    programów usera, a user twierdzi "ale mi to nie przeszkadza, troszku
    wolniej działa ale ja tylko gg i poczte w outlooku sprawdzam, to nie
    szkodzi".

    > PS. I należy karać tych, którym ukradną samochody, a potem spowodują
    > wypadek - o tym zapomniałeś :P
    Widzisz, jest różnica - ukradną ci samochód = nie masz samochodu, nie
    masz władzy nad tym co z nim się dzieje. Ale gdy ktoś/coś przejmuje
    kontrolę nad komputerem - to nie zabiera ci go spod biurka i ucieka,
    tylko nadal masz możliwość kontrolowania jego działania. Choćby przez
    wyłączenie go z prądu, przez odłączenie od sieci, przez wezwanie
    fachowca (jeśli własna wiedza nie wystarcza).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173